اولین سوزن بتنی ساخت داخل در شبکه ریلی کشور نصب شد

اولین سوزن بتنی ساخت داخل در شبکه ریلی کشور نصب شد

www.BanaNews.irمدیرکل راه آهن شمال شرق از نصب اولین سوزن بتنی ساخت داخل در ایستگاه ده نمک در محدوده اداره کل راه آهن شمالشرق طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ،' محمدصادق برزنونی' افزود: با توجه به وجود مشکلات خاص در سوزن‌های تراورس چوبی، پس از انجام مطالعات کارشناسی، متخصصان ایرانی موفق به طراحی و ساخت تراورس‌های جدید مخصوص سوزن، از نوع بتنی شدند.

مدیر کل راه آهن شمال شرق افزود: با انتقال تجهیزات سوزن به محل نصب در ایستگاه ده نمک و مونتاژ، نصب و بهره برداری از آن، گام مهمی در امر خودکفایی برداشته شده است.

وی افزایش سرعت قطارها را مهمترین ویژگی این سوزن‌ها ذکر و تصریح کرد: با نصب و تجهیز محور ریلی تهران- مشهد با این سوزن‌ها، قطارها مجازند با سرعتی حداکثر معادل ۱۶۰ کیلومتر از روی سوزن‌های تیپ بتنی عبور کنند.

برزنونی با بیان اینکه با افزایش سرعت تردد قطارها زمان مسافرت کاهش خواهد یافت،افزود: این در حالی است که سرعت قطار از روی سوزن‌های قبلی با سرعت حداکثر ۸۰ کیلومتر در ساعت امکان پذیر بوده است.

برزنونی تصریح کرد: قیمت هر دستگاه سوزن بتنی با لحاظ کردن ارزش ریل، تراورس و جوش درز ریل ۶۰۰ میلیون ریال است وپس از انجام جوش درز ریل بر روی سوزن‌ها ، ضریب ایمنی تردد قطارها نیز افزایش خواهد یافت.

یادآور می شود سوزن وسیله ای است که با مکانیزم خاص خود، به عنوان دو راهی در راه آهن شناخته شده و با استفاده از آن،حرکت قطارها برای سیر یا توقف در خطوط مختلف تغییر می کند.

 

 

    نظرات