تلاش جهادی برای برق‌رسانی به روستاهای غرب مازندران

تلاش جهادی برای برق‌رسانی به روستاهای غرب مازندران

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی چهل‌امیرانی" مجری طرح برق‌رسانی روستایی شرکت توانیر در حاشیه مراسم برق‌رسانی به روستای صعب العبور "ورکلو" از توابع بخش مرزن آباد شهرستان چالوس که به همت تلاشگران شرکت توزیع برق غرب مازندران برق‌دار شد، با اعلام این مطلب گفت: پیش از انقلاب ۴ هزار و ۳۶۷ روستای برق دار در کشور وجود داشت که این رقم در حال حاضر در حدود ۵۷ هزار و ۲۰۰ روستا رسیده که تا پایان سال جاری این رقم به ۵۷ هزار و ۳۰۰ روستا می رسد.
وی افزود:
در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب در هر روز به چهار روستا برق رسانی شده که نشان دهنده حرکت جهادی در حوزه برق رسانی به روستاهاست. تلاش همکاران شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به گونه‌ای است که روستای بدون برق در این محدوده وجود نداشته باشد و با پیگیری‌های لازم و در شرایط بسیار سخت برق‌رسانی به مناطق مختلف روستایی را انجام داده اند.
چهل امیرانی ادامه داد: امسال بر اساس بند"د" تبصره ۶ قانون بودجه ۹۷ در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان برای بخش روستایی اعتبار در نظر گرفته شده که در سه بخش ایجاد زیر ساخت های بالادستی برای برق های منطقه ای و پست‌های فوق توزیع و در بخش توزیع نیز توسعه و نگهداری شبکه‌های موجود و دیگری برق رسانی به روستاهای فاقد برق در نظر گرفته شده است.
وی افزود: بر این اساس برق‌رسانی به ۵۷۰ روستا در برنامه قرار گرفته که بخش از محل اعتبارات داخلی توانیر و بخش از محل عوارض برق تامین می‌شود که با توجه به افزایش قیمت تجهیزات برق‌رسانی به ۳۰۰ روستا امکان‌پذیر است.
وی در تکمیل صحبت‌های خود گفت: در حوزه مازندران از محل عوارض برق ۲۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که از این مقدار ۱۱ میلیارد تومان برای توسعه روستایی غرب مازندران در نظر گرفته شده است. برای توسعه روستایی برق منطقه‌ای ۷ میلیارد اختصاص داده شده که در مجموع تخصیص مناسبی برای استان مازندران است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات