بازدید وزیر برق عراق از آزمایشگاه‌های پیشرفته ایران در پژوهش...

بازدید وزیر برق عراق از آزمایشگاه‌های پیشرفته ایران در پژوهش...

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، لوی خطیب وزیر برق و انرژی عراق و هیات همراه از آزمایشگاه مرجع سنجش کیفیت و مراحل تست کنتورهای هوشمند ایرانی، آزمایشگاه مرجع رله و حفاظت، آزمایشگاه فشار قوی مبتنی برتجهیزات آزمایشی ساخت جهاد دانشگاهی علم و صنعت ایران و مرکز شیمی و مواد بازدید کردند. در این بازدید، آخرین‌های دستاوردهای تکنولوژیکی و امکانات آزمایشی این مراکز توسط متخصصان ایرانی تشریح شد.
همچنین بازدید از مرکز توسعه فناوری توربین‌های بادی و تشریح مراحل طراحی و ساخت توربین بادی ملی دو مگاواتی با ۱۸۵ هزار نفر ساعت کار مهندسی به عنوان گامی ارزشمند در توسعه فناوری بومی کشور از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
در ادامه این بازدید، برنامه‌های حاصل از تحقیقات و پژوهش برای تامین برق پیک ۹۸ در قالب طرح‌های ارتقای توربین‌های گازی v۹۴.۲ و GE.F۹ برای افزایش حداقل ۲۰۰ مگاوات ظرفیت تا پیک ۹۸ و پیش بینی ۱۰۰۰ مگاوات افزایش توان این نوع واحدها طی یک دوره ۵ ساله تشریح شد. برپایه این گزارش، در این پروژه ۴۵۰ مگاوات افزایش توان برای ۵۰ واحد V۹۴.۲ و افزایش ظرفیت این واحدها به ۴ هزار میلیون کیلووات ساعت در سال و همچنین افزایش ۶۰۰ مگاوات ظرفیت برای ۳۴ واحد توربین GE.F۹ و افزایش ظرفیت به میزان ۵۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت در سال پیش بینی شده است .

لینک اصل خبر در سایت پژوهشگاه نیرو

    منبع خبر

    پژوهشگاه نیرو

    پژوهشگاه نیرو یک دانشگاه در شهر تهران می باشد

      نظرات