راهداری در رنج کمبود اعتبارات

راهداری در رنج کمبود اعتبارات

www.BanaNews.irمدیرکل نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که باید چهار الی شش درصد ارزش راه‌ها را صرف نگهداری آنها کنیم، گفت: تنها یک چهارم اعتبار مورد نیاز به این بخش اختصاص داده می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس عزیر فیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در راستای نگهداری راه‌های کشور که بالغ بر یکصد هزار میلیارد تومان ارزش دارند، باید اقدامات اساسی انجام شود.

وی اضافه کرد: مرسوم است که چهار الی شش درصد ارزش راه‌ها را صرف نگهداری راه‌ها کنند، اما متاسفانه در این حوزه با محدویت منابع و اعتبارات روبه‌رو هستیم.

فیلی در ادامه با بیان این‌که حداقل باید چهار تا شش هزار میلیارد تومان به نگهداری راه‌ها اختصاص دهیم، تصریح کرد: با توجه به محدویت منابع باید اولویت‌بندی کرده و اقدام به نگهداری و تعمیر راه‌ها کنیم.

وی با اشاره به این‌که شریان‌های پرترافیک، مبادی ورودی کشور و شهرها و همچنین مسیر‌های پرتردد از اولویت‌ها هستند، اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدام به انجام کارهایی کرده‌ایم که در بخش غیردولتی برای حضور در این بخش انگیزه ایجاد شود.

مدیرکل نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداری با اشاره به این‌که تنها یک چهارم اعتبار مورد نیاز به این بخش اختصاص داده می‌شود، خاطرنشان کرد: قصد داریم نگهداری آزاد‌راه‌ها و بهره‌برداری از آنها را به بخش غیردولتی طی مدت‌های ۱۰ و ۲۰ ساله واگذار کنیم تا از محل درآمد‌های وصولی به نگهداری و بهسازی راه‌ها بپردازند.

فیلی با اشاره به این‌که مذاکراتی درباره‌ی آزاد‌راه‌های تهران - قم و تهران - قزوین - زنجان با بخش خصوصی انجام داده‌ایم، گفت: بخش خصوصی از این امر استقبال کرده و ما به دنبال راهکارهای قانونی هستیم.

وی در ادامه از انجام مذاکره با دولت برای افزایش میزان اعتبار این بخش خبر داد و اضافه کرد: دولت وعده داده تا از امکانات دولتی و همچنین از محل اوراق مشارکت و سهام دولتی اعتباری را به این بخش اختصاص دهد.

 

 

    نظرات