تقدیر مدیرعامل صندوق احیا بناهای تاریخی کشور از شهرداری گرگان

تقدیر مدیرعامل صندوق احیا بناهای تاریخی کشور از شهرداری گرگان

به گزارش روابط عمومی شهرداری گرگان، پرهام جانفشان در بازدید از غرفه شهرداری گرگان در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: وظیفه اصلی صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی به چرخه درآوردن بخش خصوصی در مرمت و احیا بافت های تاریخی است.
وی با بیان این که یکی از ویژگی ها صندوق به چرخه درآوردن گردشگری در بافت تاریخ است، افزود: در شهر گرگان پروژه‌های تاریخی بسیاری داریم که اولین پروژه واگذاری خانه باقری‌ها به بخش خصوصی بود و دومین پروژه خانه فاطمی‌ها است که طی مزایده‌ای تصمیم داریم برای آن سرمایه گذارانی پیدا شوند که آن را هم احیا و مرمت کنند.
جانفشان ادامه داد: صندوق احیا در سال جاری احیا و مرمت ۳۰ بنا را در دستور کار دارد و امیدواریم که همه این‌ها به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد که این پروژه‌ها در استان‌های مختلفی هستند که فاز یک خانه فاطمی‌ها امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان این که امیدواریم با این اقدامات گامی در توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال برداریم، تصریح کرد: شهرداری‌ها به عنوان دولت محلی نقش بسیاری در توسعه فرایندهای شهری و پایدارسازی بافت‌های نامقاوم و درآمدزایی دارند.
جانفشان با قدردانی از حضور شهرداری گرگان در احیا بافت تاریخی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم در شهر گرگان که پتانسیل خوبی در جذب گردشگر دارد شهرداری ناحیه تاریخی مصوب شود و با تصویب این شهرداری بتوانیم گام‌های بلندتری در جهت احیاء بافت تاریخی برداریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات