پروژه ۱۲۰ واحدی اشتهارد فاقد هرگونه امکانات شهری است

پروژه ۱۲۰ واحدی اشتهارد فاقد هرگونه امکانات شهری است

www.BanaNews.irبلوک‌های پروژه ۱۲۰ واحدی اشتهارد با گذشت حدود ۱۴ ماه از تحویل، فاقد هرگونه امکانات شهری و رفاهی مثل گاز و برق است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یک شهروند ساکن در اشتهارد در تماس با خبرنگار  فارس افزود: در سال ۸۵ توسط یکی از آشنایان مطلع شدم که سازمان مسکن در صدد تحویل مسکن به واجدین شرایط است که این واگذاری خارج از حیطه کاری مسکن مهر بوده و ارتباطی با آن نداشت.

وی ادامه داد: پس از مراجعه و تحویل مدارک لازم و باتوجه به واجد شرایط بودن و داشتن شرایطی چون نداشتن مسکن، بازنشسته فرهنگی ، متأهل و سرپرست خانوار ، داشتن دو فرزند ، عضو تعاونی مسکن فرهنگیان و داشتن حساب پس انداز مسکن در بانک مسکن برای ثبت نام در این پروژه اقدام کردم.

این شهروند گفت:پس از مدت یک سال یعنی در تاریخ ۸۶/۲/۱۲ نامه‌ای دریافت داشتم با این متن که مبلغ ۴میلیون تومان را در مدت ۴۰ روز به حساب بریزم و بعد در تاریخ ۷/۲/۸۸ هم مجددا مبلغ ۴میلیون و ۶۷۰ هزار تومان به حساب سازمان مسکن واریز کردم و الباقی به صورت وام بانک مسکن پرداخت شود (که البته ۱۲میلیون تومان بود که هنگام تحویل به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت).

وی ادامه داد: بالاخره در تاریخ ۸۸/۱۱/۱۳ آپارتمانی به مساحت ۸۰ متر در یکی از بلوک‌های پروژه اشتهارد تحویل اینجانب شد این واحد مسکونی در منطقه‌ای واقع بود که فاقد هرگونه امکانات شهری و رفاهی برای زندگی است که در آن زمان گفتند پس از مدت کوتاهی تمام فضای اطراف مرتب و آسفالت می‌شود، مصالح و لوازم و نخاله‌های ساختمانی تخلیه ‌می‌شود.

وی تاکید کرد: اما هیچکدام از این وعده ها عملی نشد و لوله‌ کشی و نصب گاز که وعده یک ماهه بود هنوز هم اجرایی نشده است.

این شهروند خاطر نشان کرد: جالب اینجاست در زمان تحویل متوجه شدیم این ساختمانها در سال ۷۳ کلنگ خورده و تاکنون تحویل کسی نشده بود و بعدا قسمتی از بلوک‌های مرتب را تزیین و فضاسازی کرده و به نام مسکن مهر در ۲۲ بهمن ۸۸ با حضور وزیر مسکن افتتاح نمودند.

وی ادامه داد: با این شرایط اکثر مالکان از سکونت در این ساختمانها خودداری کرده‌اند و بیشتر واحدها به کارگران و قشرهای بسیار ضعیف کارخانه‌های شهر اجاره داده شده است.

وی اضافه کرد: بعضی هم مثل بنده درب آن را قفل کرده و بلاتکلیف مانده است زیرا این منطقه فاقد گاز و منابع حرارتی است و فاصله زیادی با امکانات شهری و مایحتاج روزمره دارد و از آسفالت و نظافت وچه و خیابان و چراغ برق هم خبری نیست.

به گفته وی، اطراف آن را بیابان و فضای خاکی محصور کرده است و اکنون در سال ۹۰ هم هیچ اقدامی جهت اصلاح آن منطقه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد:متأسفانه من فرهنگی با ۳۰ سال سابقه آموزشی معاونت و مدیریت در تهران و عارضه بیماری قلبی و تحت نظر پزشک بودن با آن همه امتیاز بالا به قول خودشان به این تبعیدگاه ارجاع شده‌ام.

به گفته وی،آدرس محل مزبور در اشتهارد- میدان سلطانی- خیابان دارالسلام- پروژه ۱۲۰ واحدی اشتهارد- بلوک ۱۰ واحد ۲ است.

نوروزی مهندس ناظر یکی ازپروژه ها در اشتهارد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: دو سال است که بنده از این پروژه خارج شده ام و از زمانی که وزیر مسکن آنجا را افتتاح کردم دیگر در این پروژه نیستم.

وی ادامه داد: اما تا آن زمانی که در آنجا بودم آب و برق پروژه مزبور وصل بود و تمامی واحدها آب داشتند.

وی تاکید کرد: من در این دو سال آنجا نبودم که بدانم چه اتفاقی افتاده است اما به هر حال محوطه سازی و آسفالت خارج پروژه بر عهده شهرداری است.

به گفته وی، تا آنجا که بنده مطلع هستم سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.

 

    نظرات