طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی خلخال پیشرفت مناسبی دارد

طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی خلخال پیشرفت مناسبی دارد

www.BanaNews.irفرماندار شهرستان خلخال وضعیت اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در همایش مدیران بانک‌های عامل خلخال با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی روستایی و طرح هادی روستایی یکی از اقدامات شایسته دولت در تلطیف چهره روستا‌هاست، اظهار داشت: دولت با اجرای این طرح در واقع علاوه بر امن ساختن مکان‌های زندگی برای روستائیان زمینه مهاجرت معکوس را نیز فراهم آورد.

وی افزود: علاوه بر اجرای طرح‌های هادی روستایی در شهرستان خلخال روستاهای نمونه گرشگردی نیز معرفی شده که دولت با بها دادن به این حوزه‌ها و معرفی روستای کزج به عنوان روستای هدف گردشگری زمینه مناسبی را فراهم ساخته است.

عبداللهی افزود: دولت با اجرای این طرح دو هدف زیباسازی محیط روستا و افزایش مقاومت واحدهای مسکونی روستاها در برابر حوادث قهری را در کنار ایجاد امکانات رفاهی برای پیشگیری از مهاجرت از روستاها دنبال می‌کند.

فرماندار خلخال گفت: تمام مسئولان ذی‌ربط وظیفه دارند با تمام توان برای جذب اعتبارات تخصیصی به صورت صد در‌صد تلاش کنند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خلخال نیز در این جلسه از مقاوم‌سازی و بهسازی یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان خبر داد.

بهروز محمدی افزود: بهسازی و مقاوم‌سازی این واحدها سهمیه سال گذشته این شهرستان است.

وی گفت: از این تعداد تاکنون یک‌هزار و ۲۸۵ مورد تقاضا برای دریافت تسهیلات بانکی در بنیاد مسکن خلخال به ثبت رسیده و ۹۶۵ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و از این تعداد نیز ۱۷۸ واحد مسکونی برای اجرای پروژه مقاوم‌سازی اقدام کرده‌اند.

محمدی تصریح کرد: ۵۰ درصد از ۱۸ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی از محل اعتبارات مقاوم‌سازی مسکن روستایی از طریق بانک مسکن و بقیه از طریق بانک‌های دیگر به متقاضیان این طرح پرداخت می‌شود.

وی خواستار همکاری لازم از سوی مدیران بانک‌های عامل برای جذب کامل این اعتبار پیش از پایان سال مالی و آخر تیر‌ماه امسال شد.

محمدی اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه‌های ابلاغی از وزارت مسکن و شهرسازی تمام بانک‌های عامل موظف به عقد قرارداد به صورت زنجیره‌ای با متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی بوده و پرداخت تسهیلات به ازای هر واحد روستایی ۱۰۰ میلیون ریال بر اساس روال گذشته صورت می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال ۸۴ در روستاهای شهرستان خلخال آغاز شده و تاکنون چهار‌هزار و ۳۵۸ متقاضی دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌ها معرفی و با پرداخت ۲۶۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ۳‌هزار و ۶۴۸ واحد مسکونی بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

 

 

    نظرات