باغ سلامت به پیاده راه سلامت متصل می شود

باغ سلامت به پیاده راه سلامت متصل می شود


شهردار منطقه شش شیراز از متصل شدن باغ سلامت به مساحت دو هکتار به پیاده راه سلامت خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از روزنامه تماشا، مهندس اصغر سروی با اشاره به اینکه شهرداری در مقابل دریافت عوارض می توانند به مردم خدمات ارائه دهند، اظهار کرد: بنابراین درخواست می شود شهروندان عوارض خود را به موقع پرداخت نمایند تا همچنان بتوانیم به شهروندان خدمات خود را ارایه دهیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم شهرداری منطقه شش را منطقه ای برخوردار می دانند، گفت: این منطقه نیز مشکلات خاص خود را دارد به گونه ای که شهرک جوادیه و منصور حاشیه نشینی را تداعی می کند.
شهردار منطقه شش شیراز اظهار کرد: زمانی که شهرک جوادیه از حوزه شهرداری منطقه جدا شد و این شهرک به بخشداری سپرده شد ساخت و سازه های غیرمجازی در این شهرک رخ داد به حدی که در بستر رودخانه نیز ساخت و ساز انجام شده است.
وی با اشاره به وجود دو رودخانه خشک و نهر اعظم در این منطقه از دیوارگذاری بخشی از مسیر رودخانه خشک و نیز ساماندهی ورفوژ گذاری بولوار پهلوان نوروزی خبر داد و گفت: یکی از مشکلات ما تملک برخی املاک مورد مسیر و عدم همراهی مالکان است که در این رابطه در یکی از موارد نیز در بولوار میرزا کوچک خان جنگلی مجبور شدیم برای تملک یک خانه از قوه قهریه استفاده کنیم البته این صرفاً برای نقاطی است که لازم است تملک شود.  مهندس سروی در خصوص عدم همکاری برخی املاک مورد مسیر بعضی معابر منطقه گفت: در اینگونه موارد از ظرفیت های مثل قانون شهرداری ها بهره برده ایم  و حتی گاه از قوای قهریه نیز برای تملک اینگونه موارد استفاده می‌کنیم چرا که حقوق عموم مردم را بر حقوق فردی افراد ارجح می‌دانیم. سروی در خصوص نبود روشنایی در برخی معابر منطقه از جمله بولوار شهید کسایی افزود: روشنایی معابر طبق قانون به عهده اداره برق اما آنها نیز با توجه به گرانی‌های اخیر با مشکل مواجه شده اند و هیچ پیمانکاری پای کار نمی آید.
شهردار منطقه شش شیراز گفت: به زودی از ۳ هکتار از پارک ۴ هکتاری کوه دراک به عنوان یکی از نقاط کمتر برخوردار از فضاهای سبز عمومی بهره برداری می گردد.
وی با بیان اینکه در این پارک از گیاهان کم آب بر و بومی استفاده شده است، افزود: با توجه به کمبود فضاهای سبز عمومی در منطقه و اینکه در گذشته فضای سبز اطراف ساختمان شهرداری منطقه ۶ به صورتی نامناسب بود این محل را با استفاده از برخی امکانات از جمله نصب آلاچیق تبدیل به یک پارک محله ای کردیم و به دلیل مجاورت با کمربندی نام رهگذر را نیز برای آن انتخاب کردیم.
شهردار منطقه ۶ شیراز با بیان اینکه در کلنگ زنی ها بسیار حساس هستیم، گفت: در چنین شرایط نابسامان اقتصادی به جای زخمی کردن ۵۰ پروژه و نیمه رها کردن آنان، ترجیح می دهیم دو یا سه پروژه اساسی که رفاه مردم را در پی داشته باشد را اجرا کنیم.
وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که قرار بود در پیاده راه سلامت چمران جنوبی حدفاصل پل بصیرت تا بولوار شاهد اتفاق بیافتد این بود که در ۲ کیلومتر مسیر فوق ۱۱فست فود ایجاد شود که با پیگیری‌های صورت گرفته تنها به دو دکه عرضه اغذیه سالم کاهش یافت.
وی یکی از مشکلاتی که سال هاست به معضلی برای مردم منطقه شمال غرب شیراز و به ویژه اهالی معالی آباد تبدیل شده به هم ریختگی و در کنار آن ترافیکی است که مردم این منطقه شهر را کلافه کرد و به کلاف سردرگمی تبدیل شده است، افزود: بخش اعظم این مشکل در سال آینده بر طرف خواهد گردید.
شهردار منطقه ۶ شیراز گفت: یکی از پروژه های بزرگی که سال آینده به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم ساماندهی معبر معالی آباد و به ویژه پیاده روهای آن است که به رغم هزینه سنگین می‌خواهیم پس از سال ها این مکان را سامان دهیم این در حالی است که کار تملک این محور به دلیل قیمت بالای آن سنگین است.
وی در خصوص تکلیف ادامه مسیر کوهسار مهدی نیز گفت: در حال حاضر در حال مذاکره با مالکین و غارصین این محور و پرداخت مطالبات آنها هستیم و امسال هم ۶۰میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفتیم اما هنوز اعتبار زیادی برای تملک نیاز است که به محض رفع مشکلات کار ادامه تکمیل این محور را به انجام می رسانیم.
وی از اجرای اولین مسیر دوچرخه سواری کوهستان در این منطقه خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات خوب ما که طی ۲تا۳ماه آینده اتفاق می‌افتد اجرای ۱۸کیلومتر اولین مسیر دوچرخه سواری کوهستان شیراز در حدفاصل جوادیه تا زیباشهر است که این پروژه های همگی در راستای شعار انسان محوری مدیریت شهر اتفاق می‌افتد.
سلامت برای استفاده عموم خبر داد و در خصوص مشکلات ترافیکی که با افتتاح یکی از مجتمع های بزرگ تجاری در بخشی از معالی اباد به وجود آمده گفت: چندی قبل مسئول این مجتمع برای تغییر کاربری دو طبقه از پارکینگ‌های این مجتمع به ما مراجعه و اعلام کرد: علت این کار عدم استفاده مردم از پارکینگ مجتمع است ما شاهدیم که برخی حاضرند اتومبیل خود را در صحرا و لای درختان پارک کنند آن هم بدون امنیت و حتی احتمال جریمه شدن و حمل با جرثقیل اما دو هزار تومان پول پارکینگ با امکانات مناسب ندهند.
وی در خصوص سرنوشت مسجد معالی آباد که سال هاست قرار است عقب نشینی کرده و این محور تعریض شود، گفت: پس از آنکه با ورثه مرحوم شهید آیت ا.. دستغیب صحبت کردیم آنها سندی ارائه کردند که مشخص شد این ملک و مغازه های اطراف آن به طور قانونی به آنان تعلق دارد و ۲۸ وارث دارد و پس از آن در نقل و انتقال مورد مسیر اوقافی بودن مورد مسیر  اوقاف احراز شد و جلساتی را با وقاف برای رفع مشکل برگزار کردیم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم و اگر موضوع تملک حل شود عملیات تعریض را سریع شروع می کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات