تلاش داریم مدت زمان اقامت گردشگران در شیراز را افزایش دهیم

تلاش داریم مدت زمان اقامت گردشگران در شیراز را افزایش دهیم


شهردار شیراز در جمع راهنمایان گردشگری ایران اعلام کرد: مجموعه مدیریت شهری تلاش دارد با تعریف فرصت های جدید گردشگری، در پیش گرفتن استراتژی توسعه زندگی پیاده در شهر و ایجاد پیاده راه در محورهای دروازه قرآن- بازار وکیل، مجموعه باغات قصردشت و محور زندیه مدت زمان اقامت گردشگران در شیراز را افزایش دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در نشست با راهنمایان گردشگری ایران گفت: شیراز با سابقه درخشان تمدنی و میراث فرهنگی غنی یکی از جذابترین مقاصد سفر برای گردشگران داخلی و خارجی است و شما نیز ایرانیان و جهانیان را به بازدید از شیراز تشویق کنید.
شهردار شیراز با بیان اینکه پل، بزرگراه و تقاطعات را نمی توان داشته و ثروت این شهر تاریخی و فرهنگی دانست افزود: سابقه غنی تمدنی، ثروت عظیم فرهنگی، ادبی و تاریخی، آداب و رسوم، منش فرهنگی و غذای مطلوب از جمله داشته های شیراز هستند که شهروندان به آن افتخار می کنند و راهنمایان گردشگری وظیفه سنگین شناساندن ظرفیت های غنی این کلانشهر و کشور ایران را به همگان دارند.
وی ضمن اعلام اینکه ما شیراز را برای مردم شیراز می سازیم، نه برای خودروها، گفت: مجموعه مدیریت شهری طی یک سال اخیر رویکرد فرهنگ محور و انسان محور را در پیش گرفته و به منظور تحقق این رویکرد، برنامه هایی همچون توسعه زندگی پیاده در شهر و رونق بخشیدن به گردشگری را مورد توجه قرار داده است.
شهردار شیراز اضافه کرد: استراتژی توسعه آتی بسیاری از کلانشهرهای پیشرفته دنیا نظیر لندن بر مبنای زندگی پیاده در شهر شکل گرفته و شهرداری شیراز نیز همسو با این رویکرد درصدد توسعه زمینه های زندگی پیاده در شهر است تا شهروندان و گردشگران بتوانند محورهای تاریخی و طبیعی این کلانشهر را پیاده طی کنند.
مهندس اسکندرپور طراحی و ایجاد پیاده راه در محورهای دروازه قرآن - دروازه اصفهان - بازار  وکیل، کوچه باغ های قصردشت و زندیه را نمودهای عینی تلاش برای توسعه زندگی پیاده در شهر شیراز دانست و خاطرنشان کرد: پیاده راه محور دروازه قرآن - دروازه اصفهان - بازار  وکیل به عنوان نخستین محور زندگی پیاده در شهر طراحی شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود. با اتمام عملیات اجرایی این پیاده راه شهروندان و گردشگران می توانند این مسیر تاریخی - فرهنگی را پیاده طی کنند.
شهردار شیراز افزود: تاکنون مجموعه باغ های قصردشت به عنوان یک فرصت گردشگری مطرح نبوده است اما در پروژه دوم توسعه زندگی پیاده در شهر، مسیر پیاده راه در کوچه باغ های قصردشت به طول ۸/۴ (هشت کیلومتر و ۴۰۰ متر) طراحی شده است. تلاش داریم این مسیر در نوروز سال ۹۹ به بهره برداری برسد تا شهروندان و گردشگران بتوانند با قدم زدن در آن از هوای مطبوع شیراز لذت ببرند.
مهندس اسکندرپور خطاب به راهنمایان گردشگری ایران گفت: با توجه به اینکه مطالبه اصلی دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران، ثبت محور زندیه به عنوان میراث جهانی است، شهرداری شیراز نیز با همکاری نهادهای متولی تلاش خواهد کرد ثبت جهانی این محور سرعت بیشتری پیدا کند. همچنین اجرای طرح پیاده راه محور زندیه با مرکزیت ارگ کریمخان می تواند به ثبت جهانی محور تاریخی زندیه کمک کند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری به صورت مستقیم از محل گردشگری درآمدی کسب نمی کند، خاطرنشان کرد: برای رفع این نقیصه باید از محل ارزش افزوده ای که  از طریق گردشگری ایجاد می شود، ارزش افزوده ای نیز برای مجموعه مدیریت شهری تعریف شود تا سرمایه گذاری در این بخش برای شهرداری ها توجیه پذیر باشد‌.
شهردار شیراز با بیان اینکه در سال گذشته شهرداری با در پیش گرفتن شعار《نوروز متفاوت》اقدام به گلکاری های وسیع و احیای دوباره شهر گل و بلبل کرد، افزود: امسال نیز با اجرای برنامه های فرهنگی قصد داریم نوروزی متفاوت تر از سال های گذشته را به مردم شیراز و مسافران تقدیم کند.
براساس این گزارش دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران با شعار میراث جهانی با حضور راهنمایان گردشگری از سراسر کشور به میزبانی شیراز برگزار شد.
در انتهای این مراسم از طرف راهنمایان گردشگری ایران به حیدر اسکندرپور شهردار شیراز و سولماز دهقانی رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر نشان سفیر گردشگری استان فارس و راهنمای گردشگری اهدا شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات