قائدی: رسیدگی به خواسته‌های شهروندان، از اولویتهای شورای شهر و مدیریت شهری است

قائدی: رسیدگی به خواسته‌های شهروندان، از اولویتهای شورای شهر و مدیریت شهری است

به‌گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شورای اسلامی شهر شیراز، در این بازدید که با حضور رئیس پلیس راهور شیراز و معاونان و مدیران شهرداری شیراز همراه بود، دکتر «نواب قائدی» رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های شهروندان و ارائه خدمات ارزنده به آنان از اولویت‌های شورای شهر و مدیریت شهری است، به موضوع ترافیک دو محور مهم و پرتردد شهر شیراز اشاره کرد و گفت: سعی داریم با تدوین راهکارهای مناسب و همچنین شبیه‌سازی طرح‌های مختلف، با نگاهی کاملا منطقی در خصوص کاهش ترافیک دو محور بلوار شهیدچمران و میدان شهید مطهری تصمیم گیری شود .

قائدی ادامه داد: طرح‌هایی مد نظر است که باید به طور دقیق و با دید فنی بررسی شوند و به محض اینکه به نتیجه برسیم که این طرح‌ها در روان‌سازی ترافیک این محورها می‌توانند مفید فایده واقع شوند، وارد مرحله اجرایی خواهیم شد .

سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه سخنان خود بر لزوم تقویت گرایش مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و افزود: چنانچه نگاه شهروندان عزیز به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی باشد، می‌توان به کاهش تردد خودروهای شخصی در شبکه معابر درون شهری امیدوار بود و از این گذر، هم ارتقای سلامت محیط زیست و هم کاهش ترافیک را شاهد بود .

وی تصریح کرد: مساله ترافیک یک پدیده مقطعی نیست که مثلا بگوییم در این برهه از زمان به‌وجود آمده است، بلکه با رشد جمعیت، پدیده شهرنشینی، گسترش شهر و تولید روز افزون هزاران خودرو در کشور، ترافیک نیز بوجود می آید .

نواب قائدی با ذکر این مطلب که متاسفانه در کلانشهر شیراز خودروهای موجود در سطح شهر اکثرا تک سرنشین هستند، خاطرنشان کرد: مردم عزیز می توانند با همکاری خود و رعایت برخی مسائل اینچنینی از حجم عظیم و خیره کننده خودرو در خیابانها بکاهند .

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در پایان با تاکید بر موضوع آموزش و فرهنگسازی ترافیکی، بیان کرد: مقوله آموزش شهروندی و بسترسازی فرهنگی در بخش ترافیک و حمل و نقل، می تواند تا حد زیادی در کاهش معضلات ترافیکی تاثیرگذار باشد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات