رفتار عجیب یک موجر با قرارداد دو ساله اجاره

رفتار عجیب یک موجر با قرارداد دو ساله اجاره

www.BanaNews.irخبرنگار «دنیای اقتصاد» روز گذشته همه فایل‌های مربوط به اجاره مسکن در آگهی‌های روزنامه‌ای را در هفته گذشته مورد بررسی قرار داد و به دنبال اثر «بسته اجاره» در این آگهی‌ها گشت که متاسفانه به دو جمع‌بندی رسید.

اول اینکه مالکان آپارتمان‌های اجاره‌ای و مشاوران املاک هیچ واکنش مثبت یا منفی به این بسته نشان نمی‌دهند و انگار قرار نیست بازار اجاره تحت تاثیر این بسته ساماندهی شود.

دوم اینکه برخی موجران درصدد برآمده‌اند از طرح تنظیم دو ساله قرارداد اجاره به نفع خودشان استفاده کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسوولان بخش مسکن در بسته ساماندهی اجاره قید کرده‌اند که قراردادهای اجاره به جای یکسال بصورت دو ساله تنظیم شود تا اجاره بها از رشدهای سالانه در امان بماند، اما هفته گذشته مالک یک واحد مسکونی در یکی از مناطق شمالی تهران پیشنهاد کرده بود حاضر است این واحد را به ۸۰ میلیون تومان رهن و ۴۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه به صورت دو ساله اجاره دهد که این نرخ ۲۸ درصد گرانتر از نرخ‌های کنونی اجاره در آن منطقه است. آیا منظور دولت از قرارداد اجاره دو ساله تضمین سود ۲۸ درصدی برای موجر بوده است؟

۳ میلیون تومان اجاره ماهانه

طی هفته گذشته همچنین مالکی واحد ۱۵۰ متر مربعی خود را واقع در برجی در منطقه زعفرانیه به بازار اجاره معرفی و قید کرده که مستاجر از پرداخت ودیعه معاف است و در مقابل باید ۳ میلیون تومان برای هر ماه به عنوان اجاره پرداخت کند.

مشرف به کوه و چیتگر

از سوی دیگر در منطقه پیکان شهر یک واحد ۴۵ متری با بازسازی کامل آماده تحویل به خریدار است که قیمت هر مترمربع آن ۹۵۰ هزار تومان پیشنهاد شده و مالک مشرف بودن این واحد مسکونی را به کوه و پارک چیتگر به عنوان امتیاز برای چشم‌انداز این واحد در نظر گرفته است.

رهن فقط و فقط ۱۶۵ میلیون تومان

«به جستجوی خود با ما خاتمه دهید» این وعده‌ای است که یک بنگاه املاک در منطقه دروس به مشتریان خود می‌دهد و در ادامه به معرفی دو فایل اجاره می‌پردازد که چنین شرح داده است: واحدهای ۱۹۰ و ۲۲۰ متری، ۳ خواب، نوساز با کلیه امکانات با بهترین مصالح اروپا فقط و فقط ۱۵۵ و ۱۶۵ میلیون تومان رهن کامل!

۱۰۳ متر مربع حیاط مشترک

همچنین واحدی ۶۲ متری در منطقه نازی‌آباد، خیابان رجائی به بازار فروش عرضه شده است که این واحد به نقل از مالک شیک و زیر طبقه همکف واقع شده و از طرف دیگر ۶۴۰ هزار تومان قیمت هر متر مربع برای این واحد در نظر گرفته شده است. البته در این فایل به این نکته اشاره شده که این واحد ۶۲ متری از ۱۰۳ متر حیاط که بین اهالی ساختمان مشترک است، بهره‌مند است.

قرارداد اجاره ۲ ساله برای واحد ۲۰۰ متری

بعد از عرضه بسته اجاره به بازار مسکن در بین انبوهی از آگهی‌های اجاره در روزنامه‌ها تنها یک مالک را می‌توان پیدا کرد که راضی به ثبت قرارداد اجاره به صورت ۲ ساله است. این واحد ۲۰۰ متری به صورت تک‌واحد با کلیه امکانات به همراه ۲ پارکینگ در حوالی باغ فردوس در خیابان ولیعصر واقع شده است. مالک نرخ اجاره واحد مذکور را ۸۵ میلیون تومان به عنوان ودیعه به همراه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه تعیین کرده است.

اجاره واحدی ۷۷ متری نیمه مبله به مجرد

در منطقه سعادت آباد خیابان صراف‌ها واحدی ۷۷ متری، نیمه مبله، به همراه لابی مجلل، استخر، سونا و جکوزی آماده تحویل به مستاجر حتی به مجرد است. ۵ میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه برای این واحد در نظر گرفته شده است.

 

    نظرات