اتمام حجت با «۴۵ روزه سازی مسکن»

اتمام حجت با «۴۵ روزه سازی مسکن»

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در تازه‌ترین اظهار نظر خود درباره« مسکن ۴۵ روزه» به گفت: چنانچه در موعد مقرر پیمانکاران این پروژه نتوانند به تعهدات خود در شهر جدید هشتگرد عمل کنند قطعا مشمول جریمه خواهند شد.

جمشید نورصالحی تصریح کرد: پیش از این مشکل مربوط به معارض زمین و نیز تایید نقشه‌های مربوط به مسکن ۴۵ روزه از جمله عواملی بود که باعث شد در روند احداث این پروژه در شهر جدید هشتگرد تاخیر ایجاد شود. اما با توجه به اینکه در حال حاضر تمامی‌ این مشکلات اولیه رفع شده است و مرکز تحقیقات مسکن قول داده است که ۵۰۰ واحد از این پروژه را تا اوایل سال ۹۰ تحویل دهد، بنابراین هیچ عذری برای تاخیر در احداث این واحدها براساس زمان‌بندی تعیین شده پذیرفته نخواهد شد و پیمانکاران مقصر، جریمه نیز خواهند شد.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای اقتصاد ، مسکن ۴۵ روزه اختراع مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان است که براساس آن ساخت یک واحد مسکونی طی ۴۵ روز امکان‌پذیر است این درحالی است که تاکنون بنا به دلایل مختلف در اجرای این شیوه از ساخت تاخیر طولانی صورت گرفته است. اما در حالی که پیش از این رییس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان اعلام کرده بود که عدم تایید نقشه‌های مسکن ۴۵ روزه از سوی شهرجدید هشتگرد به عنوان مهم‌ترین مولفه در بروز تاخیر در سیستم سریع‌سازی مسکن است جابر انصاری ،مدیر عامل شهر جدید هشتگرد از همکاری شرکت متبوعش با مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان در این زمینه خبرداد. وی به «دنیای اقتصاد» گفت: با توجه به اینکه ساخت مسکن ۴۵ روزه به مرحله فونداسیون رسیده است، این امر بیانگر آن است که شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در تایید نقشه‌های مسکن ۴۵ روزه کوتاهی نکرده است.

انصاری ادامه داد: به منظور راستی آزمایی این پروژه می‌توان یک نمونه ازمسکن ۴۵ روزه را از نظر زمانی تحت آزمایش قرار داد تا مشخص شود که در یک بازه زمانی ۴۵ روزه آیا واقعا ساخت مسکن امکان‌پذیر است یاخیر.

برخی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که با توجه به اینکه پیش از این برای ساخت پایلوت مسکن ۴۵ روزه از نیروی کار مضاعفی استفاده شده است، بنابراین این امکان فراهم شده است که طی ۴۵ روز این نوع مسکن ساخته شود. این درحالی است که همزمان با افزایش تولید این شیوه از ساخت در تیراژ انبوه ،نیروهای انسانی مورد نظر افزایش پیدا نکرده است که این امر باعث بروز تاخیر در این شیوه از ساخت شده است. گفته می‌شود پیمانکاران مجری در این پروژه، برایشان به صرفه نیست که از نیروی بیشتری استفاده کنند و برای اینکه به سود مورد نظر خود در اجرای این پروژه دست پیدا کنند از کم‌ترین نیروی انسانی استفاده می‌کنند که این مساله باعث می‌شود که سریع‌سازی مسکن در ۴۵ روز محقق نشود.

 

 

    نظرات