۶۰ درصد تولیدکنندگان مصالح ساختمانی پروانه استاندارد گرفتند

۶۰ درصد تولیدکنندگان مصالح ساختمانی پروانه استاندارد گرفتند

www.BanaNews.irمدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در این استان پروانه استاندارد دریافت کرده‌اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالله نظری امروز در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه سراسری تولیدات صنعت ساختمان در شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در این استان تولیدات ۱۸۵ واحد صنعتی در حوزه مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، نساجی، فلزی و مکانیک مشمول رعایت استاندارد اجباری است که بیش از ۸۰ درصد از واحدهای یادشده موفق به دریافت پروانه استاندارد شده‌اند.

وی با اشاره به کیفیت مصالح ساختمانی تولید شده در این استان، گفت: در حال حاضر تولیدات ۷۹ واحد صنعتی در سطح این استان در حوزه ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند که ۶۰ درصد این واحدها موفق شده‌اند پروانه استاندارد دریافت کنند.

نظری خاطرنشان کرد: به صورت کلی مصالح ساختمانی این استان به جز سنگ دانه مورد مصرف در بتن و لوله‌های pkc از شرایط کیفی قابل قبولی برخوردار است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری آموزش را راهکار موثر در ارتقای کیفیت محصولاتی تولید شده عنوان کرد و گفت: به‌منظور ارتقای کیفی تولیدات مصالح ساختمانی این استان تاکنون کارگاه‌های آموزشی و کارآموزی متعددی برای این واحدها برگزار شده است.

وی با اشاره به استاندارد بودن مصالح مصرفی و تأثیر آن در میزان استفاده از این مصالح، گفت: بدون شک آگاهی مردم و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد یکی از عوامل بسیار موثر و تأثیرگذار در ارتقای کیفی تولیدات صنعتی و رعایت استانداردهاست.

نظری عدم خرید کالاهای نامرغوب و غیر استاندارد توسط مردم را در توسعه اقتصادی و ارتقای کیفی کالاهای تولید داخل بسیار موثر دانست و گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها موجب شده است که بحث انرژی و هزینه‌های آن برای مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: برهمین اساس تجدید نظر در طراحی ساختمان‌ها و نحوه اجرای صحیح و استفاده از مصالح مرغوب به‌لحاظ شرایط اقلیمی این استان در کنار سایر موارد دیگر از جمله استفاده از تجهیزات مناسب تأسیسات ساختمان می‌تواند در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها موثر باشد.

نظری با اشاره به عوامل موثر در استحکام و طول عمر ساختمان، گفت: طراحی مناسب باتوجه به شرایط اقلیمی منطقه، اجرا و نظارت صحیح بر احداث، استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت و نگهداری مناسب از مهم‌ترین این عوامل است که عدم توجه کافی به یکی از این عوامل می‌تواند استحکام و طول عمر ساختمان را کاهش دهد.

 

 

    نظرات