۹۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بازسازی شد

۹۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بازسازی شد

www.BanaNews.irمعاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:از سال ۷۳ تاکنون بیش از ۹۶۰هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بازسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'عزیزالله مهدیان' روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود:چهار میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در ۶۵ هزار روستای سراسر کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این خانه ها از مصالح محلی و کم دوام ساخته شده، خاطرنشان کرد: اصول ایمنی و فنی در ساخت بیشتر این واحدها رعایت نشده است و در حوادث مختلف، آسیب پذیرند.

مهدیان بابیان اینکه کشور ما کشور حادثه خیز است،گفت:هرسال با وقوع حوادث و بلایای طبیعی در کشور، روستاییان با مشکلات فراوانی مواجه می شوند به همین دلیل دولت تلاش خود را برای مقاوم سازی مسکن روستاییان افزایش داده است.

معاون بازسازی مسکن روستایی کشور ادامه داد: از سال ۷۳ و با شروع طرح مقاوم سازی مسکن روستاییان هر سال برای ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی اعتبار تامین شد اما برای اجرای سریعتر این طرح در برنامه چهارم توسعه پیشنهاد شد که سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی و بازسازی شود.

به گفته وی، از سال ۸۵ بر اساس برنامه سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور باز سازی و مقاوم سازی شد و در سال ۸۹ با تاکید رییس جمهوری برای بازسازی و مقاوم سازی ۴۰۰ هزار خانه روستایی تلاش شد که کار بیش از ۳۵۰ هزار واحد مسکونی به نتیجه رسید.

مهدیان اظهار امیدواری کرد که تا پایان کار دولت دهم تمام خانه های روستاییان در سراسر کشور بازسازی و مقاوم سازی شود.

 

 

    نظرات