سیستم مکانیزه قوانین و مقررات سیر و حرکت راه آهن طراحی شد

سیستم مکانیزه قوانین و مقررات سیر و حرکت راه آهن طراحی شد

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن از طراحی سیستم مکانیزه قوانین و مقررات سیر و حرکت راه آهن خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'علیرضا خراسانی' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این سیستم به منظور دسترسی سریع و آسان کلیه واحدهای راه آهن، شرکت‌ها و فعالان بخش حمل و نقل ریلی به قوانین و مقررات، دستورالعمل‌های صادره و استانداردهای موجود در راه آهن به خصوص موارد مرتبط با امور سیر و حرکت و ایمنی، تهیه و طراحی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات راه اندازی این سیستم از ۱۰ ماه قبل آغاز شده است ، افزود: با توجه به اینکه شرکتهای فعال در حمل و نقل ریلی و شرکتهای پیمانکار از مقررات سیر و حرکت اطلاع کافی و به روز نداشتند ، راه اندازی این سیستم در دستور کار قرار گرفت.

خراسانی بااشاره به اینکه در این خصوص مشکلی از بابت قوانین و مقررات قدیم وجود ندارد، افزود: اطلاع رسانی درخصوص مقررات جدید و مصوبات کمیسیون عالی سوانح راه آهن در موعد مقرر انجام نمی شود و امیدواریم با راه اندازی این سیستم مشکلات در این زمینه برطرف شود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این سیستم حتی گزارش جلسات کمیسیون عالی سوانح راه آهن در اختیار کاربران قرار می گیرد،افزود:مرحله نخست این برنامه انجام شده و اجرای مرحله دوم که ورود اطلاعات است ،حدود یک ماه و نیم زمان می برد.

دبیر کمیسیون عالی بررسی سوانح راه آهن در خصوص میزان سوانح رخ داده در راه آهن در سال گذشته، گفت: در سال گذشته در مجموع نسبت به سنوات قبل ۳۵ درصد سوانح ریلی کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه این سوانح هرگونه خطای رخ داده در این بخش را پوشش می دهد، افزود: در سال قبل سوانح برخورد در راه آهن جمهوری اسلامی ۱۲ درصد کاهش یافت.

مدیر کل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن جمهوری اسلامی در خصوص سوانح ریلی که سال گذشته در استان لرستان رخ داد، نیز گفت: بر اساس بررسی های کمیسیون عالی بررسی سوانح راه آهن، علت سانحه مربوط به عواملی از خط و به طور عمده ناوگان و ضربه گیرهای واگن‌های باری بود.

خراسانی افزود: براساس دستورالعمل‌های جدید در بخش تعمیر و نگهداری، از تردد واگن‌های باری که احتمال بروز سانحه داشته باشد، جلوگیری می شود.

 

 

    نظرات