مدیر عامل آب منطقه ای یزد:تعادل بخشی؛ تنها راه نجات  منابع...

مدیر عامل آب منطقه ای یزد:تعادل بخشی؛ تنها راه نجات منابع...

نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم، با حضور محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد و دیگر اعضای شورا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محمدمهدی جوادیان زاده در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم اظهار داشت: بحث آب، بهره‌وری آب و اصول مدیریت صحیح آب از مباحثی هستند که آن را در تمام جلسات گوشزد می‌کنیم زیرا حیات حوزه کشاورزی و صنعت وابسته به آب است و اگر آب نباشد زندگی هم وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای افزود: چهل درصد جمعیت خاتم در روستا زندگی می‌کنند و این بیانگر پایداری کشاورزی در این منطقه است.

وی در مورد خاموشی و کنترل آب چاه‌ها اظهار داشت: بر روی ۴۵‌% از چاه‌های هرات کنتور نصب شده است و با تامین منابع و تسهیلات برای کشاورزان در آینده ۱۰۰% این چاه‌ها با کنتور کنترل خواهند شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تنها راه نجات آب ، اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب است سطح چاه‌های یزد سالیانه ۷۷ سانتی‌متر افت دارد، این افت در هرات سالیانه ۵۰ سانتی‌متر، در مروست ۵۵ و در ابرکوه ۸۹ سانتی‌متر است.

جوادیان زاده در خصوص کاهش و افت منابع آب و عدم تخصیص آب به کشاورزی اظهار داشت اولویت ما  اختصاص آب به کشت گلخانه‌ای می‌باشد.

وی در پایان اظهار داشت: متاسفانه در شهر هرات افت سطح آب‌های زیرزمینی و عدم جایگزینی آن باعث عدم تخصیص آب به گلخانه‌های این شهر شده است.

لازم به ذکر است در ادامه جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم هر یک از اعضا به بیان پیشنهادات و نظرات خود پرداختند که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات