راه آهن خرمشهر- شلمچه آماده افتتاح است

راه آهن خرمشهر- شلمچه آماده افتتاح است

www.BanaNews.irمعاون ساخت و توسعه شبکه راه آهن گفت: راه آهن خرمشهر-شلمچه به طول ۱۷ کیلومتربه عنوان بخشی از محور ارتباط ریلی میان ایران و عراق آماده افتتاح و بهره برداری است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل،'هوشنگ پاکدل' افزود: با افتتاح این راه آهن و تکمیل آن در خاک عراق به طول تقریبی ۳۵ کیلومتر تا بصره، امکان برقراری ارتباط ریلی بین ایران و عراق فراهم می شود.

وی ادامه داد:با بهره برداری از این راه آهن امکان تبادل بار و مسافر بویژه زائران اماکن متبرکه کربلا ، نجف اشرف و سایر مراکز زیارتی واقع در خاک عراق وسوریه امکان پذیر می شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، همچنین گفت: مسیر مذکور برای تردد قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر و برای قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر در ساعت طراحی و احداث شده است.

پاکدل پاکسازی زمین‌های آلوده به مین را یکی از مهمترین موانع احداث این خط آهن عنوان کرد و ادامه داد: آلودگی شدید اراضی به مین و گلوله‌های انفجاری، نبود معادن خاک و شن و مخلوط مناسب در منطقه و حمل آن از معادن با فاصله زیاد و آب و هوای نامناسب منطقه از جمله مشکلات و موانع احداث این پروژه بوده است.

وی اظهار داشت: این مسیر به عنوان کوتاه ترین مسیر ریلی ارتباط بین دو کشور ایران و عراق، امکان استفاده از پتانسیل های موجود در بنادر مهم خرمشهر و امام خمینی (ره) و منطقه آزاد اروند و بندر بصره را در راستای حمل و نقل ترکیبی در حالت دریائی - ریلی ترانزیت کالا فراهم می کند .

 

 

    نظرات