آیین روز درختکاری در پارک جنگلی شهید باهنر اراک برگزار شد

آیین روز درختکاری در پارک جنگلی شهید باهنر اراک برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات واموربین الملل شهرداری اراک، آیین روز درختکاری، ظهر روز ۱۵ اسفندماه ۹۷، همزمان با گرامیداشت روز ملی درختکاری با حضور آقازاده استاندار مرکزی، مقدسی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری، رضایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و علیرضا مرادی عضو شورای اسلامی شهر ، شالی بگ سرپرست شهرداری به همراه مدیران ارشد و کارشناسان مجموعه شهرداری و اعضای سازمان های مردم نهاد در بوستان جنگلی شهید باهنر اراک برگزار شد.
آقازاده استاندار مرکزی در این همایش ضمن تقدیر از اقدامات مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر درخواست نمود: اتمام پروژه های شهری اولویت فعالیت ها قرار گیرد، به ویژه تقاطع غیرهمسطح شریعتی که در مسیر پر تردد در مرکز شهر اراک قرار دارد هرچه سریعتر به بهره برداری رسد.
وی ادامه داد: در سالی که گذشت چالش های زیادی در حوزه مدیریت شهری ایجاد شد، امیدوارهستیم با به کرسی نشستن شهردار منتخب مرتفع گردد.
در این همایش رضایی رییس کمیسون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک ضمن اشاره به این که در دولت پیشین مقرر شده بوده که ۱۰۰۰هکتار فضای سبز در حاشیه شهر اراک از طریق اداره های ذیربط احداث شود، اظهارداشت: در این راستا شهرداری اراک به دنبال محقق شدن این مصوبه باشد همچنین از قدر السهم ۵ درصدی خود استفاده کند و با حضور سرمایه گذار پس از کاشت نهال نگهداری آن هم با برنامه ریزی پیش رود.
وی افزود:شیوه های آبیاری فضای سبز می بایست با آب غیر شرب و به شیوه مدرن صورت گیرد.
رضایی همچنین گفت:شهر اراک باغ شهری بود که با حضور صنایع و افزایش آلودگی هوا شرایط نامعقولی پیداکرده است.
شالی بگ سرپرست شهرداری اراک ضمن تقدیر از حضور گرم مدعوین و تلاش هایی که در راستای هفته درختکاری صورت گرفته اظهار داشت:در این مدت ۳۰ هزار اصله نهال کاشته شده و در ادامه نیز با نزدیک شدن به ایام آخر سال و نوروز ۹۸ با کاشت گل های فصلی، شهر اراک مزین خواهد شد.
مقدسی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان نیز در این مراسم عنوان کرد: اقدامات مجموعه شهرداری و شورای اسلامی در راستای افزایش فضای سبز به ویژه طی هفته درختکاری قابل تقدیر است.
وی بیان کرد :ما از شوراها و مجموعه شهرداری حمایت خواهیم کرد و در زمینه مشارکت مردمی می بایست بیش از پیش مشارکت شهروندان را جلب نماییم.
وی افزود: طبق دستورات رهبر انقلاب اسلامی حفظ محیط زیست از اصلی ترین وظایف هر ایرانی است و توسعه پایدار تنها با ملاحظات زیست محیطی صورت خواهد گرفت.
مقدسی اظهارداشت:شهر اراک لایق داشتن فضای سبزی فراتر از حال حاظر است و طرح هایی در این زمینه، برای بهبود شرایط نیاز است.
وی ادامه داد:دولت برای جبران مافات و کاهش آلایندگی در شهرها می بایست وارد عمل شود.
گفتنی است، در این همایش با اهدای نهال به مدعوین ،در فضای بوستان بزرگ شهید باهنر چندین اصله نهال کاشته شد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات