اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد...

اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد...

سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی حریق در کنکور سراسری در مراسم اختتامیه دوازدهمین المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان کشور خبر داد .

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، سید حبیب راضی سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در مراسم اختتامیه دوازدهمین المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان سراسر کشور که به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار شد از اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی حریق در کنکور سراسری خبر داد.

وی ضمن تقدیر از سید علی مشتاقیون سرپرست شهرداری یزد و آتشپاد دوم سیدعباس میرشمسی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یزد و همکارانشان در خصوص میزبانی مطلوب و برنامه های جذاب این دوره از المپیاد عملیاتی ورزشی و همچنین هیات عالی برگزاری مسابقات و کمیته داوران و نیز همه آتش نشانان ورزشکار سراسر کشور برای حضور در این دوره از مسابقات، اظهار داشت: همچنان که در پنل اچتماعی همایش آتش نشانان تهران ارئه نمودم، در واقع طبق ارزیابی و پژوهش های علمی که از جامعه صورت گرفته است، نگاه مردم از آتش نشانان از حیث اعتماد و قهرمانی از نگاه خدماتی به مهندسی تبدیل شده که متاسفانه از این اعتماد و نگاه شهروندان در هیچ قسمت دیگری از شهرداری نیست.

راضی در ادامه بیان نمود: این اعتماد و نگاه شهروندان که به آتش نشانی وجود دارد ظرفیت بسیار خوبی است تا مشارکت شهروندی را افزایش دهیم.

وی گفت: متاسفانه بحث آتش نشان داوطلب به صورت جدی اقدام نشده و تازمانی که نگاه ما به شهروندان یک نگاه رسمی است نمی توان آتش نشان داوطلب را توسعه داد و از ان جی او ها با کُدهای خاص استفاده کرد.

سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: ما تنها کشور آسیایی هستیم که در کمیته فنی پیشگیری اروپا عضو هستیم و باید همچون کمیته ای را در کشور داشته باشیم و باید نگاه ویژه در بحث کیفیت و استاندارد داشته باشیم و این حرکت با رویکرد پیشگیری ما را به هدف می رساند.

راضی افزود: اخیراً در کشور، کمیسیون خاص کلانشهر که به ریاست وزیر کشور تشکیل شده است، کلانشهرها موانع را به دولت اعلام می کنند.

وی اظهارداشت: در این کمیسیون ظرفیت های قانونی در دولت ایجاد می شود که به عنوان مثال می توان از اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی حریق در دفترچه کنکور سال آینده نام برد و تا سال آینده که کنکور برگزار شود، امسال هرکدام از پرسنل آتش نشانی که تمایل داشته باشند به طور خاص می توانند معرفی و ادامه تحصیل در دانشگاه خواجه نصر الدین نمایند.

راضی تصریح کرد: بحث قانون آتش نشانی ها در لایحه ای در کمیسیون دولت مطرح شده است، به طوری که اگر ساختمانی نا ایمن بود در یک فرایند آموزش تذکر نهایت پلمپ و عدم امکان معامله خرید و فروش آن ملک صادر می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات