تولیدات دانش آموزی در بازارچه های کار و فناوری با محوریت نجات آب و...

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی جاری با توجه به زمینه همکاری فعال و سازنده مابین شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، بازارچه های کار و فناوری دانش آموزی با محوریت نجات آب و محیط زیست به اجرا در آمده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، کاظم جم با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری بخشی از نواحی آموزشی استان تولید فناورانه و کارآفرینی خود را به موضوع نجات آب و محیط زیست اختصاص داده اند که روز گذشته از یکی از پژوهشکده های فعال در سطح شهر مشهد با حضور نمایندگانی از شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش بازدید صورت گرفت.

جم اظهار داشت: ساخت سیستم های بازچرخانی آب در واحدهای صنعتی و کشاورزی، سیستم های کشت هیدروپونیک، سامانه های آبیاری هوشمند، سیستم های هشدار هدررفت آب، سیستم های تصفیه آب و حذف کلر، تولید المان های هنری دوستدار طبیعت، توسعه مشاغل بومی روستایی کم آب طلب و امثالهم از جمله دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانش آموزان در این پژوهشکده بود.

وی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بسیار خوب موجود در بازارچه های کار و فناوری دانش آموزی در استان خراسان رضوی، مقرر شده است علاوه بر ارزیابی و تقدیر از آثار برتر در حوزه سازگاری  با کم آبی و حفاظت محیط زیست، بخشی از تجهیزات و امکانات سخت افزاری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی به صورت پایلوت در اختیار تیم های پژوهشی قرار گیرد.

جم یادآور شد: در سال تحصیلی جاری آموزش دانش آموزان با محوریت نجات آب در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم با همکاری شایسته اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات