مراسم تحلیف مهندسان پذیرفته شده آزمون ورود به حرفه مهندسی برگزار شد

مراسم تحلیف مهندسان پذیرفته شده آزمون ورود به حرفه مهندسی برگزار شد

در این مراسم که با حضور چهره ها و مسئولین مرتبط با مهندسی از جمله : مهندس غلامحسین عسکری رئیس سازمان نظام مهندسی استان و دکتر بنائیان معاون مدیرکل راه و شهرسازى و دکتر سید عبدالرضا لقمانی رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد فرصت مناسبی به جهت انتقال تجربیات برای مهندسان تازه کار با چهره های با سابقه فراهم شد .

مهندس غلامحسین عسکری ضمن ایراد سخن و تشکر از اداره کل راه و شهرسازی استان برای فراهم کردن فرصت دیدار و انتقال تجربیات،  به دوستان تازه وارد حرفه مهندسی تبریک گفت و افزود: در دانشگاه اشتباهات قابل جبران بوده اند اما در ارائه خدمات مهندسی اشتباه جایی برای چانه زنی نخواهد داشت .

رییس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان در ادامه اظهار داشت بسیاری از تحولات جهان بدست مهندسان انجام میشود اما ما مهندسین سهم خود را به خوبی از خدمات مهندسی نگرفته ایم .

در ادامه این مراسم دکتر لقمانی سازمان نظام مهندسی را مرجع بررسی و کارشناسی ایرادات وارده به ساختمان معرفی نموده و اشاره داشت که اصفهان در کشور رتبه دوم رعایت مقررات ملی ساختمان را دارد ولی با این حال ۳۰ درصد از مقررات ملی ساختمان در ساخت و ساز های ما رعایت میشوند. وی در ادامه افزود مقررات ملی ساختمان پایه و اساس همه طرح ها از جمله طرح هادی ، طرح تفصیلی و ... بوده و رعایت آن الزام است مگر اینکه در طرحی قوانین سختگیرانه تر لحاظ شده باشد .

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان علت بسیاری از احکام انتظامی و حتی کیفری را عدم آگاهی نسبت به ضوابط دانست و اظهار داشت اجرای ساختمان توسط افراد غیر ذی صلاح اولین بند تخلف ساختمانی است که باید توسط ناظر گزارش شود. وی افزود در پی ارسال گزارش تخلف باید اجرای عملیات ساختمانی تا رفع مشکل متوقف گردد و صرف گزارش به مرجع صدور پروانه رافع مسئولیت ناظر نخواهد بود .

این جلسه با توضیح و آموزش مسائل مربوط به ضوابط ، شورای انتظامی، گزارش نویسی و دانستنیها و الزامات و ضوابط کاربردى خدمات مهندسى توسط رئیس اداره خدمات مهندسی سازمان و پس از آن ادای سوگند توسط مهندسان پذیرفته شده در آزمون ورود به حرفه ادامه یافته و در نهایت با اعطاى پروانه اشتغال به کار به ایشان خاتمه یافت .

شایان ذکر است این برنامه تحت عنوان جلسه توجیهى و تحلیف ورود به حرفه مهندسان نیز قبلا به طرق مختلف برگزار شده است .

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان یک انجمن در شهر اصفهان می باشد

      نظرات