به کوشش ۲ تن از متخصصان برق فارس؛ در کنفرانس ملی ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس، مهندس محمد علی هرمزی مدیر امور انتقال نیروی برق شرق و جنوب در این خصوص گفت: بی تردید اهتمام، همدلی و همکاری درزمینه های مختلف علمی و فنی موجب رشد و ارتقاء سطح علمی و افزایش دانش سایرین  خواهد شد. بر همین اساس مقاله طراحی فیلتر EMI  ورودی مبدل BUCK و اثر آن برروی ولتاژ خروجی با مشارکت دو تن از همکارانم در کنفرانس ملی بهینه سازی و داده کاوی مهندسی برق و کامپیوتر دردانشگاه آزاد اسلامی واحد صفا شهر وشبیه سازی با نرم افزار  MATLAB ارائه شد که خوشبختانه مورد قبول واقع شد.

مهندس هرمزی به مفاد مقاله مزبورو خلاصه ای از کار انجام شده اشاره کرد و اظهار داشت: در طراحی منابع تغذیه سوئیچینگ، همیشه نیاز به یک فیلتر برای کاهش هارمونیک ها و نویزهای سوئیچینگ احساس شده است. در این طرح با استفاده از فیلترهای تداخل امواج الکترومغناطیسی  EMIعلاوه بر رعایت استاندارد های موجود برای کاهش تداخلات الکترومغناطیسی، می توان مبدل و بار آن را از حالت های گذرای ولتاژ ورودی محافظت کرد.

وی افزود: ارائه یک طرح تفصیلی برای یک مبدل DC-DC با استفاده از یک فیلتر طراحی شده EMI با مشخصات استاندارد در ورودی مبدل برای گستره ی وسیعی از بارها بکار می رود که از تحلیل سیگنال کوچک این مبدل برای طراحی بهینه کنترلر و عناصر پسیو موجود در آن استفاده می شود. همچنین استفاده از فیلتر طراحی شده EMI در ورودی مبدل نشان می دهد که مبدل پیشنهادی کاملا پایدار، دارای بازدهی بالا، ضریب توان نزدیک به یک و اعوجاج هارمونیکی کم است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات