سازمان قطارشهری مسائل پیرامون متروی اصفهان را بپذیرد

سازمان قطارشهری مسائل پیرامون متروی اصفهان را بپذیرد

www.BanaNews.irعضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال گفت:‌ سازمان قطارشهری باید مسئولیت خطرهای احتمالی پیرامون آثار تاریخی را بپذیرد و تاوان اشتباهات خود در خصوص متروی اصفهان را بدهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا اسپهبد در نخستین میزگرد بررسی مترو و ابعاد گسترده آن که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: مترو در بسیاری از شهرهای تاریخی دنیا ساخته شده است و وجود مترو در شهر تاریخی اصفهان موضوع دور از ذهنی نیست.

وی افزود: ‌یکی از محاسن مترو، نجات جان مردم در زمان جنگ است،‌ همانگونه که در زمان جنگ جهانی دوم مترو در حفظ جان مردم لندن بسیار تاثیر گذار بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال اضافه کرد:‌ در شهرهای تاریخی همچون پاریس و فلورانس نیز همچون اصفهان مقاومت‌ها و مخالفت‌هایی از سوی مردم و میراث دوستان شده بود و شهرداران این شهرها برای احداث مترو نظر همه شهروندان را جلب کردند.

وی ادامه داد: در اصفهان نیز به دلیل وجود بافت‌های تاریخی بی‌نظیر باید نظر مردم در نظر گرفته می‌شد و مترو به هیچ وجه نباید از زیر چهار باغ عبور می‌کرد.

اسپهبد تصریح کرد: ‌باید در ادامه خطوط متروی اصفهان تجدید نظر شود و اگر این مصوبه‌های شورای عالی ترافیک در ارتباط با متروی اصفهان به همان طریق قبل ادامه پیدا کند شاهد حاشیه‌های بیشتری پیرامون مترو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: سازمان قطارشهری باید مسئولیت خطرهای احتمالی پیرامون آثار تاریخی را بپذیرد و تاوان اشتباهات خود در خصوص متروی اصفهان را بدهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال ادامه داد: ‌استفاده از مهندسان زمین شناسی و ژئوتکنیک و بروز کردن سایت سازمان قطار شهری در ارتباط با پرونده مترو به عنوان نمونه مطالعاتی برای دانشجویان این رشته‌ها کاربرد دارد.

 

 

    نظرات