بهره‌برداری از نخستین خط تولید شن و ماسه کوهی

بهره‌برداری از نخستین خط تولید شن و ماسه کوهی

شهردار سی‌سخت اظهار داشت: نخستین خط تولید شن و ماسه کوهی کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبد‌المطلب رهنما در بازدید از مراحل پایانی عملیات ساخت نخستین کارخانه تولید شن و ماسه کوهی کهگیلویه و بویراحمد که توسط شهرداری سی‌سخت اجرایی شده، اظهار داشت: بهره‌برداری از این کارخانه در هفته جاری و با حضور مسئولان استانی انجام می‌شود.

شهردار سی‌سخت به مختصات این کارخانه اشاره کرد و افزود: کارخانه تولید شن و ماسه کوهی با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی شهرداری به بهره‌برداری می‌رسد.

رهنما ادامه داد: تولید آزمایشی این کارخانه با موفقیت انجام شده و نخستین تولید قطعی در روز ۲۴ اردیبهشت‌ماه ‌جاری وارد مدار می‌شود.

شهردار سی‌سخت اجرا و بهره‌برداری از این کارخانه را گامی مهم در راستای تحقق فرمان حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی دانست و گفت: شهرداری سی‌سخت برای عملی کردن فرمان رهبری و نیل به خودکفایی، اقدامات اساسی دیگری در پیش رو دارد.

وی گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این کارخانه، بسیاری از مناطق این شهرستان زیرپوشش دسترسی ارزان و آسان به این ۲ محصول قرار گرفته و از این پس، پرداخت هزینه‌های اضافی در این زمینه از جمله کرایه بالای حمل منتفی می‌شود.

رهنما به مشکلات کنونی و قبل از راه‌اندازی کارخانه تولید شن و ماسه کوهی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون قیمت کرایه حمل شن و ماسه از قیمت تمام شده این مصالح ساختمانی بیشتر بوده که با افتتاح کارخانه یاد شده، کاهش محسوس قیمت‌ها را شاهد خواهیم یود.

شهردار سی‌سخت به دیگر پروژه بزرگ عمرانی شهرداری این شهرستان اشاره کرد و عنوان داشت: در روز سوم خرداد و همزمان با سالروز خجسته آزادی خرمشهر سرفراز، تالار بزرگ فرهنگی هنری شهرداری سی‌سخت با اعتباری معادل با ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

رهنما با بیان اهمیت این پروژه در تحقق خودکفایی شهرداری این شهرستان بیان داشت: استقبال مردمی از این تالار به‌گونه‌ای بوده که تاکنون و پیش از بهره‌برداری، بیش از ۸۰ تقاضای مردمی برای برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله جشن‌ها توسط شهرداری این شهرستان وصول شده است.

وی به امکانات این تالار بزرگ فرهنگی و هنری اشاره کرد و ابراز داشت: تالار شهرداری سی‌سخت دارای ۲ سالن مجزای مردانه و زنانه هر یک به مساحت ۸۰۰ متر مربع بوده و یک سالن تشریفات به مساحت ۴۰۰ متر مربع نیز در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

رهنما اضافه کرد: زیربنای این مجموعه فرهنگی و هنری ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده که دارای یک هکتار محوطه‌سازی و ۵ هزار متر مربع پارکینگ است.

این مسئول امور شهری به دیگر برنامه‌های شهرداری سی‌سخت برای محقق شدن اصل خودکفایی در این نهاد اشاره کرد و گفت: شهرداری سی‌سخت در نظر دارد خدمات باغ شهرداری این شهرستان را از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کند.

رهنما افزود: این باغ ۱۰ هکتار مساحت داشته و شامل ۴ هزار اصله درخت میوه از جمله سیب، آلو، هلو و انگور بوده که شهرداری آماده واگذاری آن به بخش خصوصی است.

شهردار سی‌سخت در همین زمینه تصریح کرد: اولویت نخست واگذاری این باغ فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی هستند که با واگذاری آن، ۴۰ نفر آشتغال‌زایی مستقیم در این شهرستان ایجاد می‌شود.

رهنما عنوان داشت: شهرداری سی‌سخت تاکنون مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان برای حفظ و نگهداری این باغ هزینه کرده که امیدوارم به‌عنوان یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری از آن استفاده شود.

 

 

    نظرات