ساخت مسکن لوکس برای اقشار بالای دهک پنج

ساخت مسکن لوکس برای اقشار بالای دهک پنج

www.BanaNews.irرییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به این‌که طرح مسکن مهر به سرو سامان رسیده ‌است از تهیه طرحی برای ساخت مسکن لوکس برای اقشار بالای دهک پنج خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بنا به قانون اساسی دولت موظف به ساخت مسکن برای تمام اقشار جامعه است.

وی با اشاره به این‌که مسکن مهر مختص دهک‌های زیر پنج است، اضافه کرد: اولویت نیز با ساخت مسکن برای این اقشار بود.

رهبر با اشاره به اینکه اکنون طرح مسکن و به نتیجه رسیده و به خوبی پیش می‌رود، تصریح کرد: در سال جدید به فکر افتادیم برای تامین مسکن دهک‌های بالای جامعه نیز فکری کنیم، بنابراین طرحی را در این راستا پیشنهاد کرده و در حال مذاکره هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: بنا به این طرح با همکاری بانک‌ها و استفاده از تسهیلات با سود حدود ۲۰ درصد و هم‌چنین ارائه زمین توسط مالکان و یا دولت، انبوه‌سازان اقدام به ساخت مسکن می‌کنند.

رهبر با اشاره به این‌که اکنون بخشی از ساخت‌وساز مسکن لوکس توسط افراد غیر کارشناس انجام می‌شود، گفت: حال که مسکن مهر با تخصص و کیفیت ساخته شده و به سروسامان رسیده است، باید به فکر تامین مسکن برای اقشار دهک بالای جامعه نیز باشیم.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به این‌که در حال پرورش و بررسی طرح هستیم، افزود: وزیر مسکن و شهرسازی موافقت ضمنی خود را با این طرح اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه به صحبت رییس‌جمهوری مبنی بر حرکت به سمت تامین مسکن برای کلیه‌ی اقشار جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح ساخت‌وساز در انواع مختلف اعم از برج‌سازی و ویلا‌سازی انجام می‌شود.

رهبر در پاسخ به این سوال که آیا کف قیمتی را دراین طرح نظر می‌گیرید؟ گفت: اگر انبوه‌سازان با تخصص وارد شوند، مدیریت هزینه صورت می‌گیرد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که بخش اعظم هزینه ساخت مسکن لوکس به قیمت زمین بر می‌گردد، اظهار کرد: قیمت مسکن لوکس بستگی به تجهیزات، منطقه، قیمت زمین و تعداد واحد‌ها دارد.

رهبر با تاکید بر این‌که این طرح را برای کل کشور پیشنهاد کرده‌ایم، گفت: هزینه ساخت مسکن لوکس متری ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است.

 

 

    نظرات