جشنواره‌ی نوبهار شهرداری کرمان آغاز شد

جشنواره‌ی نوبهار شهرداری کرمان آغاز شد

آیین گشایش جشنواره‌ی نوبهار شهرداری کرمان صبح امروز با حضور شهردار کرمان، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداران مناطق چهارگانه‌ی شهر کرمان، مدیران شهرداری و جمعی از مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، شهردار کرمان در این آیین که جنب یخدان مویدی شهر کرمان برگزار شد؛ از زحمات همه کارکنان شهرداری که طی یک سال گذشته تلاش کردند، قدردانی کرد و گفت: امروز ثمره‌ی یک سال تلاش مجموعه‌ی شهرداری کرمان در قالب جشنواره‌ی نوبهار کرمان تقدیم مردم می‌شود.

سید مهران عالم‌زاده افزود: حوزه‌های مختلف شهرداری کرمان در سالی که گذشته متفاوت و بیشتر از همیشه  تلاش و با ثابت کردند در شرایط سخت اقتصادی هم می‌توان با تلاش جهادی کار کرد.

وی به برخی از کارهای معاونت‌های مختلف شهرداری کرمان در یک سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: تدوین بودجه‌ی شهرداری و لوایح عوارضی به صورت کارشناسی توسط معاونت مالی و معماری و شهرسازی، تحول اساسی در درآمد مناطق چهارگانه و افزایش آن در برخی بخش‌ها حتی تا بیش از صددرصد، اقدامات متعدد در حوزه‌ی خدمات شهری که یک روز انجام نشدن آن‌ها، میزان کار انجام شده را دراین حوزه نشان می‌دهد، اقدامات و کارهای معاونت حمل و نقل و زیربنایی مانند اجرای پروژه‌های بزرگ پل سیدی و زیرگذر آزادی، در شرایط رکود اقتصادی، نشان از انجام کار جهادی و اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرداری کرمان دارد.

عالم‌زاده افزود: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری نیز با انجام کارهای زیرساختی، برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدتی را انجام داده و ضمن تدارک بیش از ۱۵۰۰ ساعت برنامه فرهنگی هنری در ایام نوروز، با راه اندازی شبکه‌ی شهروندی مردم را در امور شهری خودشان دخیل کرده  است که جا دارد از همه کارکنان شهرداری در این یک سال اخیر تشکر کنم.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ی این تلاش، افتتاح ۲۰ پارک و المان تا پایان سال و نیز اجرای حدود ۱۵ سفره‌ی هفت‌سین از امروز تا ۲۹ اسفند و نیز اجرای جشنواره‌ی نوبهار شهرداری تا ۲۳ فروردین خوهد بود.

شهردار کرمان به افتتاح بوستان طلاب، رونمایی از المان بهار، افتاح پیاده راه سرو به عنوان برنامه‌های عصر یکشنبه ۲۶ اسفندماه جاری اشاره کرد و گفت: افتتاح بوستان پهلوان، بوستان آسیاباد، آبنمای موزیکال و بازدید از بهسازی پارک مطهری که چند سال اخیر به علت بی توجهی مورد استقبال شهروندان واقع نمی‌شد و نیز آغاز فستیوال بادبادک‌ها و آغاز برنامه‌های نوروزی جنگل قائم از جمله کارهای شهرداری در روز ۲۷ اسفندماه خواهد بود.

وی با بیان این که صبح سه شنبه ۲۸ اسفندماه رونمایی از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بهره‌برداری از بوستان‌های آلاله، فرهنگ و رونمایی از المان‌ها و سفره‌هی هفت‌سین منطقه چهار را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در این روز جشن میلاد با سعادت امیر مومنان امام علی (ع) با حضور شاعر بلند آوازه‌ی کشور سیدعلی موسوی را در پارک مطهری برگزار خواهیم کرد.

شهردار کرمان تصریح کرد: عصر روز سه شنبه، ۲۸ اسفند ماه بهره‌برداری از بوستان‌های بهارستان، ترنج، پیاده‌راه سلامت، رهگذر و بوستان ماهان را خواهیم داشت و صبح چهارشنبه ۲۹ اسفند رونمایی از گل‌آرایی میدان گنجعلی‌خان، بهره‌برداری از بوستان ریحان، لچکی و المان چهارراه سمیه، رونمایی از المان‌های آزادی، مادر و آیینه سفید را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های شهرداری کرمان در قالب جشنواره‌ی نوبهار کرمان،  بهره‌برداری از بوستان عماد، المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین منطقه سه، بوستان شهدای شهرداری و بوستان تمدن است.

شهردار کرمان گفت: امسال جشن تحویل سال را از ساعت ۱۰ شب با حضور هنرمندان مطرح کشور مهران رجبی و محمود شهریاری در پارک مطهری خواهیم داشت و برای اولین بار ۱۲ اجرای خیابانی ۱۲ گروه موسیقی نواحی را از روز اول تا ۱۳ فروردین در سطح شهر کرمان برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۱۲ گروه موسیقی نیز به صورت ثابت تا ۱۳ فروردین در شهر اجرای خیابانی دارند؛ تصریح کرد: آغاز جشن نوبهار بچه‌ها در پارک ایرانیان با حضور عمو قناد تا ۱۳ فروردین، آغاز برنامه‌های هفت شهر (برگزاری هفت شب کنسرت موسیقی نواحی) در تالار بسطامی پارک مادر تا ۹ فروردین، آغاز جنگ‌های جنگل قائم با حضور بهمن هاشمی و مسعود روشن پژوه تا ۱۲ فروردین در پارک پردیسان قائم از دیگر برنامه‌های جشنواره‌ی نوبهار شهرداری کرمان است.

عالم‌زاده گفت: روز ششم فروردین ماه کنسرت سینا درخشنده و روز ۷ فروردین ماه کنسرت حمید هیراد را در بلوار ترمینال قدیم شهر کرمان برای عموم مردم برگزار خواهیم کرد.

شهردار کرمان برگزاری بزرگداشت روز جهانی تئاتر در پلاتوی یادگاران در روز ۷ فروردین ۹۸ و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در پارک مطهری در روز ۲۳ فروردین سال ۹۸ با حضور اساتید کشوری این رشته را از دیگر برنامه‌های جشنواره‌ی نوبهار شهرداری کرمان ذکر کرد.

وی در ادامه به آموزش ۲۶۰ نفر در حوزه‌ی گردشگری توسط شهرداری کرمان برای راهنمایی مردم و مسافران خبر داد و گفت: این افراد در ایستگاه‌های از من بپرس، با دوچرخه، پیاده و با موتور در سطح شهر حضور دارند و به راهنمایی مسافران نوروزی و توزیع اقلام گردشگری مانند نقشه به مردم می‌پردازند.

عالم‌زاده افزود: ۶ نفر راهنمای گردشگری ویژه‌ی ناشنوایان نیز در سطح شهر حضور دارند تا به سوالات این عزیزان پاسخ دهند.

شهردار کرمان گفت: با محاسبه‌ای که انجام شده، هر فرد کرمانی در ایام عید می‌تواند به اندازه‌ی ۵۰۰ هزار تومان از برنامه‌های رایگان شهرداری استفاده کند.

وی ادامه داد: هیچکدام از این برنامه‌ها محقق نمی‌شد مگر با همکاری همکاران ماد در شهرداری، حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و نیز همراهی خوب مردم کرمان که جا دارد از همه‌ی آنها  تشکر و قدردانی کنم.

فاطمه نخعی‌فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۸۷۶۱۲.JPG
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۹۷۶۵۳.JPG
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات