اعتماد بین شهرداری‌ها و مردم افزایش یابد

اعتماد بین شهرداری‌ها و مردم افزایش یابد

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، سیدعلی آقازاده در همایش شهرداران استان مرکزی با اشاره به عملکرد قابل قبول خدمات شهرداری‌ها در سال ۹۷ بیان کرد: با وجود مشکلات و شرایط خاص اقتصادی کشور شهرداری‌ها در برخی از شهرها عملکرد چشمگیری داشته‌اند و با نگاهی به کارنامه عملکردی این مجموعه‌ها شرایط قابل قبولی را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه امروز مردم به لحاظ اقتصادی تحت فشار هستند، این وضعیت فشار روحی ناشی از گرانی، تورم و ... را نیز به همراه داشته است، گفت: بالغ بر ۷۰ درصد مردم کشور و چیزی در حدود ۶۹ درصد مردم استان مرکزی در شهرها زندگی می‌کنند و این فشارها قطعا در شهرها بیشتر است به همین دلیل شهرداری‌ها در جبهه مقدم خدمت قرار دارند که عملکرد آنها بسیار حساس و مهم است.
آقازاده تصریح کرد: در آستانه سال نو قرار داریم و معمولا شهرداری‌ها از روزها قبل به استقبال نوروز و بهار می‌روند، استان مرکزی به لحاظ تاریخی، گردشگری، طبیعی، فرهنگی و ... ظرفیت‌های بسیاری در خود جای داده است که نوروز فرصتی مغتنم جهت معرفی این ظرفیت‌های به مسافران نوروزی و حتی شهروندان به شمار می‌رود، در همین راستا توصیه می‌کنم که شهرداری‌ها از لحاظ نظافت، زیبایی و معرفی شهرها اهتمام ویژه‌ای داشته باشد و پس از نوروز نیز عملکردها ارزیابی خواهد شد.
وی با تاکید بر افزایش اعتماد بین شهرداری‌ها و مردم که باید در سال ۹۸ در اولویت امور قرار گیرد، افزود: اعتماد اکثریت مردم نسبت به مدیریت شهری می‌تواند شهرداری را در اجرای امور و پروژه‌ها کمک کند و در این تعامل دوسویه شهرداری نیز باید پیش‌قدم شود و مردم را در برنامه‌های خود مشارکت دهند که این امر قطعا در درآمدزایی شهرداری‌ها موثر خواهد بود.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان مرکزی تعداد شهرداری‌های با بدهی بالا خاصه در امر بدهکاری به پرسنل بسیار کم است، گفت: تا پایان هفته جاری اکثر شهرداری‌ها بدهی‌های خود را تسویه خواهد کرد و در این راستا و افزایش درآمدها نیز سازمان همیاری شهرداری‌ها نیز می‌تواند در مسیر قانون و ضوابط خود به این نهادها کمک کند.
وی تاکید کرد: اکثر شهرداری‌های استان مرکزی از بحران بدهکاری به ویژه بدهی به پرسنل خود در سال ۹۷ به سلامت عبور کرده‌اند و با حمایت در سال آینده می‌توان باقی موضوعات را نیز رفع کرد.
آقازاده با بیان یانکه سال ۹۸ سالی است که به دلیل مباحث اقتصادی و تحریم‌ها شاید فشار بیشتری به شهرداری‌ها وارد شود که در این راستا باید اعتماد مردم به این مجموعه جلب شود، به ضرورت شکل‌گیری تعامل سازنده شهرداری‌ها با شوراهای اسلامی شهرها پرداخت و افزود: وجود اختلاف نظر بین شورا و شهرداری امری کاملا طبیعی است، اما عدم ورود این اختلافات به سطح جامعه و مجموعه شهرداری هنر شهردار است، همه اعضای شورای شهر قطعا با تجربه و متخصص موضوعات مدیریت شهری نیستند و شاید به دلیل اینکه در جریان همه امور شهرداری قرار ندارند، افکاری بلندپروازانه داشته باشند، اما نباید اختلافات و تنش به بیرون منتقل شوند و با مدیریت و تدبیر شهردار باید این اختلافات به حداقل برسد.
وی اظهار کرد: سال ۹۸ را در شرایطی آغاز می‌کنیم که به نظر می‌رسد شهرداری‌ها آماج توجهات باشند و فشار بیشتری را متحمل شوند و این شرایط قطعا زحمات بیشتری را می‌طلبد، سال ۹۷ با وجود همه مشکلات با کمترین تنش و مشکل به پایان رسید، اما هنوز کارهای به زمین مانده بسیاری وجود دارد که باید اهم و فی‌اهم شود.
استاندار مرکزی تصریح کرد: مردم اگر بدانند که شهرداری‌ها در رفع مشکلات و رسیدگی به امور صادق هستند قطعا همراه این مجموعه خواهند بود، حتما از این مسیر و ورطه عبور می‌کنیم و روسفیدی آن برای مدیرانی باقی می‌ماند که این شرایط با مدیریت آگاهانه و برنامه‌ریزی دقیق پشت سر گذاشته‌اند.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات