۲۰۰ کارگاه بازیافتی غیرمجاز و مشاغل مزاحم جمع‌آوری زباله، پلمب شدند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان:

۲۰۰ کارگاه بازیافتی غیرمجاز و مشاغل مزاحم جمع‌آوری زباله، پلمب شدند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: طی یازده ماه گذشته از سال ۹۷، ۲۶۹ کارگاه بازیافتی غیرمجاز و مشاغل مزاحم جمع آوری و توسط ماموران شهرداری کرمان پلمب شدند.

به گزارش کرمان آنلاین، محمدرضا قربانی بر ساماندهی کارگاه‌های بازیافت تاکید کرد و افزود:۴۰۰ کارگاه بازیافت در شهر کرمان وجود دارد که از این تعداد، ۲۶۹ مورد آن در محدوده‌ی شهر است و شهرداری موظف است آنها را جمع آوری کند.

وی خاطرنشان کرد: دادن مجوز کسب برای فعالیت این کارگاه‌ها در محدوده‌‌ی شهر خلاف قانون پسماند است اما متاسفانه بدون اطلاع شهرداری از سوی صنف کارتن و مقوا و ضایعات آهن آلات که به تازگی تشکیل شده مجوز فعالیت برخی کارگاه های بازیافت در شهر صادر می شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان همچنین به اخطارهای داده شده به خودروهای حمل پسماند خشک و متصدیان کارگاه‌های بازیافت اشاره کرد و افزود: در این رابطه در یازده ماه گذشته حدود ۴ هزار و ۵۷۴ اخطار داده شده است.

قربانی با اشاره به عملکرد یک ساله سازمان پسماند، از جمع آوری ۳۹۰ هزار و ۶۹ کیلوگرم پسماند خشک تفکیک شده از مبدا خبر داد و گفت: با اطلاع رسانی سازمان مدیریت پسماند، مردم در خصوص تفکیک زباله از مبدا، همکاری خوبی با شهرداری داشتند که امیدورایم این همکاری در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تفکیک زباله از مبدا، سبب جلوگیری از هدر رفتن منابع اقتصادی، حفظ محیط زیست، صرفه جویی و بهداشت سطح شهر می شود، افزود: استفاده از زباله‌ی خشک ارزشمند، پایین آوردن میزان دفن زباله و صرفه جویی در هزینه های جمع آوری و حمل و نقل زباله، از مزایای تفکیک از مبدا است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان افزود: برای داشتن محیط زیست خوب و شهر سالم، باید به تفکیک زباله از مبدا توجه کنیم که آموزش این مقوله را از خانه ها شروع کرده و به آموزش در مدارس و مهدهای کودک نیز پرداخته‌ایم.

وی تصریح کرد: در راستای فرهنگ سازی طرح تفکیک از مبداء حدود ۲۵ هزار و ۲۴۱ نفر از شهروندان شهر کرمان با همکاری شهرداری های مناطق آموزش دیدند .

قربانی به بازآموزی شهروندان در راستای طرح تفکیک از مبداء اشاره و خاطر نشان کرد: در سال جاری ۲۳ هزار و ۵۶۴ خانوار در این خصوص آموزش دیدند.

لازم به ذکر است سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان به حدود هزار و ۱۷۳ نفر از اصناف نیز در زمینه طرح تفکیک از مبدا آموزش داده است.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات