از گل آرایی میدان گنجعلی خان رونمایی شد

خودنمایی نقوش قالی و پته کرمان در گل آرایی میدان گنجعلی خان

صبح امروز با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مدیران و مردم شهر کرمان، از گل‌آرایی میدان گنجعلی‌خان بر اساس نقوش قالی و پته کرمان رونمایی شد.

شهردار منطقه یک شهر کرمان در حاشیه‌ی برگزاری این رونمایی در گفت‌وگو با کرمان آنلاین، مساحت طرح اجرایی در میدان گنجعلی‌خان را ۱۴۰۰ متر مربع ذکر و خاطرنشان کرد: گل‌آرایی این میدان با الهام از نقوش قالی و پته کرمان به شکل بته جقه و به صورت متقارن در چهار باغچه اجرا شده است.

رضا خیاط زاده، متراژ هره چینی اطراف باغچه را هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: در باغچه‌ها، انواع گل مانند شب بو، پامچال، اطلسی، همیشه بهار و چمن یال اسبی کاشت شده که این چمن متناسب با آب و هوای کرمان است و به آب کمتری نیاز دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در یکی از ورودی‌های میدان گنجعلی خان در کنار آب انبار، سفره‌ی هفت سین برپا کردیم و در آن از المان دار قالی کرمان بهره گرفتیم.

شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: چند نفر از قالیبافان در کنار این سفره به شکل نمادین مشغول بافتن قالی و نقش خوانی هستند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز این هنرمندان حضور دارند و مشغول بافتن قالی و نقش خوانی هستند که این اقدام نه تنها تداعی کننده‌ی خاطرات گذشته برای مردم کرمان است بلکه می تواند به عنوان جاذبه‌ی گردشگری نظر مسافران نوروزی را جلب کند.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید golara  ganjalikhan.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید golaraee.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید golaraeganj۲.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید golaraganjalikhan.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات