اعتراض دو عضو شورای شهر شیراز به تعطیلی شبانه حافظیه در نوروز

اعتراض دو عضو شورای شهر شیراز به تعطیلی شبانه حافظیه در نوروز


دو عضو شورای اسلامی شهر شیراز به تعطیلی شبانه حافظیه در ایام نوروز اعتراض کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل ار روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، «ابراهیم صبوری» نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار عیدانه شهردار و مدیران شهرداری شیراز گفت: ایجاد محدودیت شبانه در ایام نوروز برای آرامگاه حافظ اعتراض عمومی مسافران و شهروندان را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه این گونه اقدامات از کج سلیگقی مدیران میراث فرهنگی است، ادامه داد: ایام تعطیلات در نوروز محدود است و مسافران زیادی برای زیارت ارامگاه حافظ به شیراز می‌آیند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: برای اولین بار است که این محدودیت بازدید شبانه را ایجاد کرده و مانع بازدید شبانه مسافران از آرامگاه حافظ شده‌اند.
وی ادامه داد: این رفتار در شان و جایگاه حافظ و شیراز نیست و باید به مدیران میراث فرهنگی تذکر جدی داد که مانع مردم نشوند.
«مهدی حاجتی»، رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز نیز در واکنش به محدودشدن زمان بازدید از آرامگاه حافظیه در نوروز امسال توییت کرد و نوشت: «شرم کنید و به اندازه باز نگه داشتن حافظیه به مردم احترام بگذارید، بیشترش پیشکش.»
حاجتی در توییتی دیگر نوشته: «حافظیه سال‌های گذشته، تعطیلات نوروز تا صبح باز بوده است. امسال از ساعت ۲۴ کسی را راه نمی‌دهند و تا ساعت یک همه را بیرون می‌کنند. حافظیه در اختیار میراث فرهنگی است که نه توان حفظ آثار تاریخی را دارد و نه توان بازنگه داشتن یک مکان فرهنگی.»
حافظیه پس از مجموعه تخت جمشید پر بازدیدترین مجموعه تاریخی و میراثی کشور در ایام‌نوروز و غیر نوروز است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات