تاکید شهردار اهواز بر تسریع در فاز دوم کمربند سبز

تاکید شهردار اهواز بر تسریع در فاز دوم کمربند سبز

شهردار اهواز در نشست با مدیرکل محیط زیست خوزستان و مدیر ملی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور بر تسریع در تکمیل فاز دوم کمربند سبز تاکید کرد .
به گزارش سایت شهرداری اهواز، منصور کتانباف گفت: طراحی اولیه کمربند سبز به طول ۷۲ کیلومتر با هدف مبارزه با آلودگی هوا، جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و گسترش ساخت و سازهای غیرقانونی انجام شد و بین سال های ۹۰ تا ۹۲،  هزار هکتار کمربند سبز از منابع شهرداری کاشته شد که ۸۰۰ هکتار از این کمربند  باقی مانده است .


وی افزود: در سال گذشته با حمایت شریعتی استاندار خوزستان و لاهیجان زاده مدیر کل محیط زیست خوزستان و مساعدت دکتر طهماسبی مدیر کمیته مبارزه با ریزگردهای کشور، ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبار ملی مبارزه با ریزگردها به توسعه کمربند سبز اختصاص یافت .
شهردار اهواز با بیان اینکه فاز دوم پروژه کمربند سبز در روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمان بندی شده، پروژه در سمت غرب اهواز در ادامه کمربند سبز قبلی در جاده اندیمشک و در شرق در محدوده صنایع فولاد انجام می شود .
کتانباف تشریح کرد: هم اکنون این پروژه در اراضی ارتش به مساحت۲۵۰ هکتار در غرب و حدود ۱۰۰ هکتار در پادگان شهید واعظی (که یکی از کانون های اصلی ریزگردها ست) در شرق اهواز ادامه دارد. ضمن آنکه این عملیات در ۱۰۰ هکتار ادامه پادگان و حدود ۱۰۰ هکتار محدوده صنایع فولاد ادامه می یاید .
شهردار اهواز وجود معارضین محلی و متصرفان اراضی دولتی را مشکل اصلی پروژه فاز دوم کمربند سبز قلمداد کرد و دستور داد: پروژه با سرعت بیشتری ادامه یابد که تا پایان فصل کاشت، کار به اتمام رسیده و مرحله اصلی یعنی نگهداری آن آغاز شود. از دولت هم درخواست می کنیم که با توجه به هزینه های بالای نگهداری کمربند سبز ما را یاری کند .
در ادامه جلسه طهماسبی مدیر ملی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور نیز خواستار تسریع در انجام پروژه مطابق برنامه زمان بندی شد و گفت: برای گرفتن این بودجه تلاش زیادی انجام شده و شهرداری اهواز با عملکرد خوب در این زمینه باید بتواند تداوم بخش این مسیر باشد .
در این نشست مدیرکل محیط زیست کشور گفت: بودجه ای بابت مبارزه با ریزگردها در سطح کشور پیش بینی شده که قول داده اند نیمی از آن را به خوزستان اختصاص دهند .
احمدرضا لاهیجان زاده ادامه داد: عملکرد مناسب ما در استان در این خصوص به ویژه در موضوع کمربند سبز اهواز می تواند تداوم و تثبیت این بودجه را در سال ۹۸ نیز یاری کند. لازم است مستندسازی اقدامات انجام شده جهت گزارش در مرکز آماده شود .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات