رعایت ضوابط ایمنی در برابر آتش لازم‌الاجرا است

رعایت ضوابط ایمنی در برابر آتش لازم‌الاجرا است

www.BanaNews.irرئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن از مهندسان خواست ضمن رعایت اخلاق حرفه‌ای، تمام توان خود را به منظور اجرای قوانین و مقررات ملی ساختمان در کشور به کار گیرند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهرسازی ، دکتر سید محمود فاطمی‌عقدا با بیان اینکه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در راستای ضابطه‌مند کردن ساخت و سازها در کشور و رعایت نکات ایمنی تاکنون دستورالعمل‌های متعددی را منتشر کرده است ، تصریح کرد: مقررات حوزه ساخت و ساز کشور نتیجه تلاش تخصصی و علمی محققین این حوزه می‌باشد و عمل به آن ارتقای ایمنی در ساخت و ساز را موجب می شود.

وی به وقوع آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های در دست ساخت در مشهد که باعث از دست رفتن جان تعدادی از کارگران شد، اشاره کرد و افزود:ضوابط ایمنی در برابر آتش برای کاربردهای پلی‌استایرن در ساختمان، مانند بلوک‌های سقفی پلی‌استایرن، دیوارهای ۳D و دیوارهای با قالب عایق ماندگار (ICF)، توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تهیه و مدتهاست که توسط نهادهای مسئول، شامل وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران ابلاغ شده است.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ادامه داد : با وجود ابلاغ ضوابط یاد شده متاسفانه سهل‌انگاری و عدم توجه و تعهد برخی مهندسان و دست‌‌اندرکاران حوزه ساخت و ساز کشور به ضوابط و مقررات یاد شده، حوادث ناگواری همچون حادثه مشهد را رقم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد : ضوابط مربوط به ایمنی برای بلوک‌های سقفی پلی‌استایرن، دیوارهای ۳ D و دیوارهای ICF در سایت اینترنتی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به آدرس www.bhrc.ac.ir، در بخش آتش و ساختمان قابل دسترسی بوده و لازم‌الاجرا است .

 

 

    نظرات