امدادرسانی به سه هزار و ۵۹۶ حادثه طی سال ۹۷

امدادرسانی به سه هزار و ۵۹۶ حادثه طی سال ۹۷

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز استان، سید حمید هاشمی رئیس این سازمان آتش نشانی ساری با اعلام امداد رسانی به سه هزار و ۵۹۶ حادثه طی سال ۹۷ و نیز قدردانی از  تلاش شبانه روزی آتش نشانان در راستای خدمت رسانی به شهروندان  اظهار داشت: آتش نشانان شهرداری مرکز استان طی یکسال گذشته ، یک هزار و ۷۰۱ مورد عملیات اطفای حریق و یک هزار و ۸۹۵ مورد عملیات امداد ونجات انجام داده اند که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: این سازمان به ۹۹۴ حادثه در خارج از محدوده شهری و  دو هزار و ۶۰۲ حادثه در محدوده شهری امدادرسانی داشته است.

هاشمی با اشاره به اعزام  سه هزار و ۹۶۰ خودروی آتش نشانی به همراه ۱۲ هزار و ۲۶۴ مامور آتش نشان به محل حادثه طی سال ۹۷، خاطر نشان کرد: در عملیات های امدادی آتش نشانان طی این مدت ، ۸۴۳ نفر از شهروندان و هموطنانمان از حوادث نجات یافتند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری ، خسارت های ناشی از حوادث را مورد توجه قرار داد و گفت در این حوادث سال گذشته ۳۶۵ نفر مصدوم و ۳۶ نیز نفر جان باختند.

هاشمی ادامه داد: بر اساس گزارش کارشناسان بیشترین عملیات اطفای حریق آتش نشانان مربوط به اطفای آتش سوزی ها در معابر و گذرگاه ها، اماکن مسکونی و اماکن فضای سبز و کشاورزی بوده و همچنین آمار امداد رسانی به حوادث آسانسور و تصادف و واژگونی خودرو در صدر آمار عملیات امداد و نجات این سازمان قرار دارد.

وی  بیشترین علت آتش سوزی های سال گذشته در ساری را ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی و سوختن مواد جامد سوز با عاملیت انسانی، استفاده از کبریت و ته سیگار و الکتریسیته عنوان کرد و اظهار داشت: امداد رسانی به حوادث تصادفات جاده ای ،حمله و مزاحمت حیوانات وحشی ، حوادث آسانسور ، سقوط درخت، محبوس شدن در اماکن و بسته شدن درب ، گیر کردن حلقه انگشتری ، آبگرفتگی و نشت آب ، گیر کردن خودرو ، سقوط اشیا ، سقوط از ارتفاع، نشت گاز ، سقوط در چاه، گیر کردن اعضای بدن ، حوادث غرق شدگی ، ریزش سقف و آوار از جمله حوادثی است که طی سال گذشته توسط آتش نشانان سازمان آتش نشانی ساری امداد رسانی شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از بازدید ایمنی کارشناسان سازمان از ۴ هزار و ۸۲۴  واحد اماکن مختلف شهر ساری خبر داد و افزود: طی سال گذشته کارشناسان اداره پیشگیری و خدمات ایمنی آتش نشانی در مجموع از سه هزار و ۶۶۶ واحد مسکونی ، ۷۶۱ واحد تجاری و ۳۹۷ واحد از ادارات ، سازمان ها و کارخانجات در ساری بازدید کردند.

وی همچنین به عملکرد این سازمان در بخش آموزش اشاره کرده و گفت: اداره آموزش این سازمان طی سال گذشته ۴۳ هزار و ۴۸۵  نفر ساعت آموزش را ارائه کرده  که ۲۳ هزار و ۱۸۲ نفر ساعت آن آموزش برون سازمانی برای شهروندان ، کارگران ، کارکنان ادارات ، نهاد ها، سازمان ها ،رانندگان تاکسی شهری، مشترکین سرا های تداوم و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و ۲۰ هزار و ۳۰۳ نفر ساعت دیگر آموزش درون سازمانی برای کارکنان و آتش نشانان بوده است.

هاشمی ادامه داد: در سال گذشته ۵۸ مانور با هدف بالابردن توان عملیاتی آتش نشانان و سایر نیرو های امدادی، ارزیابی عملکرد دستگاه های عمل کننده و تست تجهیزات امدادی اجرایی  شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارشناسان سازمان و مشارکت شهروندان در جهت تحقق شهر ایمن و پیشگیری از حوادث، گفت: این سازمان برای آموزش و مشاوره در زمینه خدمات ایمنی و آتش نشانی آمادگی داشته  و شهروندان می توانند با مراجعه حضوری و یا تماس با شماره ۳۳۲۶۰۱۴۰ از زمان بندی آموزش و مشاوره ایمنی بهره مند گردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در پایان ضمن تاکید بر رعایت تمامی موارد ایمنی از سوی شهروندان ، از آنان خواست در زمان بروز حوادث ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و آدرس دقیق و نوع حادثه را اعلام نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات