۱۰۵ مورد آبگرفتگی توسط نیروهای ۱۲۵ طی سیلاب های اخیر رفع شد

۱۰۵ مورد آبگرفتگی توسط نیروهای ۱۲۵ طی سیلاب های اخیر رفع شد

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، معاون خدمات شهری شهرداری اراک بخشی از اقدامات شهرداری اراک در سیلاب اخیر را تشریح کرد .
حجت الله مرادی در صحن رسمی شورای شهر با اشاره به اقدامات شهرداری اراک جهت کنترل سیلاب در زمان وقوع بارش های سنگین در دوازدهم فروردین ماه بیان کرد: در این راستا با توجه به سرریز سد خاکی کرهرود مدیریت روان آب و سیلاب در محدوده کرهرود به سرعت مدیریت شد .
وی کنترل سرریز سد مودر با ایجاد خاکریز به موازات جاده، کنترل سیلاب جاده ولی آباد، انتقال آب از روستای سوار آباد به محل دفن پسماند با ایجاد کانال و رفع آبگرفتگی کشتارگاه صنعتی اراک را از جمله اقدامات انجام شده دانست .
وی اضافه کرد: به منظور کنترل سیلاب در سطح شهر اقدامات شبانه روزی به انجام رسید. به جهت جلوگیری از ورود سیلاب به داخل منازل شهرک مشاور آب با پمپاژ و استفاده از کیسه شن و خاک تخلیه شد همچنین کانال جنب ریل راه آن شهر صنعتی باز شد .
مرادی با اشاره به ریزش دیواره رودخانه شهر و ایمن سازی آن و لایروبی و پاکسازی رودخانه، رفع گرفتگی لوله های پل ها، حفر کانال در کمربندی غربی و هدایت سیلاب در زمان بارش و پس از بارش گفت: این اقدامات طی ۴ روز و با ۴۸ هزار نفر ساعت انجام گرفت .
معاون خدمات شهری شهرداری اراک اضافه کرد: به جهت انجام این اقدامات ۷۷ دستگاه شامل ۷ لودر، ۲۵ کامیون، ۳۵ خاور، ۵ بیل بکهو، ۲ دستگاه بابکت، ۷ گریدر، ۲ بولدوزر، ۲ بیل لاستیکی و ۴ بیل زنجیری مورد استفاده قرار گرفت .
وی در خصوص سازمان آتش نشانی شهرداری اراک نیز با اشاره به اقدامات پرسنل این سازمان در زمان بارش ها گفت: پرسنل این سازمان در این روزها ۱۰۵ مورد آبگرفتگی را رفع کردند، پاکسازی رودخانه در محل پروژه شریعتی و ایمن سازی و رفع خطر ساختمان های قدیمی از دیگر اقدامات انجام شده بوده است .
مرادی با اشاره به آماده باش کامل پرسنل ستادی و عملیاتی در روزهای بارندگی، استقرار خودروهای آتش نشانی در سطح شهر، بررسی اماکن حادثه خیز و رفع خطر، تخلیه آب سرریز از بند خاکی کرهرود و تخلیه آب از منازل این منطقه به کمک ۳۰ پمپ کف کش و لجن کش که همچنان ادامه دارد را از دیگر اقدامات انجام شده توسط سازمان آتش نشانی شهرداری اراک بیان کرد .
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات