نحوه بهره گیری از نور طبیعی روز برای مدیریت بهینه مصرف برق

نحوه بهره گیری از نور طبیعی روز برای مدیریت بهینه مصرف برق

از صدای مرکز سمنان پخش شد؛

نحوه بهره گیری از نور طبیعی روز برای مدیریت بهینه مصرف برق

در اولین قسمت از برنامه رادیوئی پرتو در سال ۹۸ که از صدای مرکز سمنان به روی آنتن رفت؛ پیرامون بهره گیری از نور طبیعی روز برای مدیریت بهینه مصرف برق  مطالب آموزشی ارائه گردید.

کارشناس مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به این که سهم مصرف برق در ساختمان ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد می باشد گفت: در جهت صرفه جویی و کاهش این آمار می توان از نور طبیعی روز به منظور انجام امور روزانه خود استفاده نمود.

وحید تیموری بیان داشت: توجه به موقعیت مکانی ساختمان ، ابعاد پنجره ها که می بایست نسبت به مقیاس اتاق استاندارد باشد ، نصب دو پنجره روی دو دیوار ، بهره گیری از سطوح روشن در خانه و استفاده از سنسورهای حرکت با قابلیت تنظیم شدت نور در مکان های کم تردد منزل ، از جمله عواملی هستند که با رعایت آنها می توان در کاهش هزینه های برق خانوار و افزایش بهره مندی  از نور طبیعی نقش موثری ایفا کند.

لازم به ذکر است: این برنامه با همکاری صدای مرکز سمنان و شرکت توزیع نیروی برق استان در شش ماهه اول سال جاری در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۹:۴۵ صبح به مدت ۱۵ دقیقه پخش خواهد شد .

گفتنی است: علاقمندان برای شرکت در مسابقه زیباترین جمله پیرامون مدیریت بهینه مصرف برق می توانند متن مورد نظر خود را به شماره ۳۰۰۰۰۲۳۱ پیامک نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات