تغییر رویکرد شهرداری اصفهان در هفته فرهنگی قابل تقدیر است/ لزوم توجه به پلاسکوهای اصفهان

تغییر رویکرد شهرداری اصفهان در هفته فرهنگی قابل تقدیر است/ لزوم توجه به پلاسکوهای اصفهان

استاندار اصفهان در خصوص تغییر رویکرد شهرداری اصفهان در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان گفت: این اقدامی قابل تقدیر بود و همین انتظار را از شهرداری اصفهان داشتیم.

عباس رضایی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبان با بیان اینکه ضرورت تعامل، هماهنگی و همدلی در جهت افزایش و خدمت به مردم جزء وظایف اصلی مسئولان است اظهار کرد: نمی‌توانم خوشحالی خود را از هماهنگی و یکپارچگی و هم افزایی اعضای شورای شهر با یکدیگر و با شهرداری اصفهان کتمان کنم و تشکر می کنم که با هماهنگی، شورایی متفق و هماهنگ دارید.

وی افزود: استمرار تعامل و هماهنگی را از همه اعضای شورای شهر خواستارم چرا که حفظ اتحاد و انسجام مورد انتظار مردم استان اصفهان است.

استاندار اصفهان با توصیه‌ای به اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری گفت: ضروری است که از حاشیه ها پرهیز کنید، به ویژه در شرایطی که از کاه کوه می‌سازند و بعضاً در فضای مجازی به این امر دامن می‌زنند.

وی با بیان اینکه شوراها نماد مشارکت مردم در اداره شهر و کشور هستند ادامه داد: در حال حاضر ۸۷ درصد از جمعیت استان اصفهان را شهرها تشکیل می‌دهند که توسط شوراها اداره می شوند، طبیعی است که شهرداری و شورای شهر اصفهان به عنوان کلانشهر استان مورد توجه بیشتری قرار دارد.

رضایی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان، نیروهای امدادی و مردم اصفهان در کمک به مناطق سیل زده کشور گل کاشتند افزود: همه این نیروها نماد انسان دوستی مردم اصفهان هستند و از حضور امدادگرانه همه این افراد در همه مناطق سیل زده معمولان، پل دختر و اهواز قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: بهتر است تسهیلاتی برای کسانی که در مناطق سیل زده فعالیت دارند در نظر گرفته شود تا بتوان مهربانی را بیش از گذشته انتقال داد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان نیز از بارش‌های الهی بی نصیب نبوده و در یک روز همزمان در همه مناطق استان سیل، برف و طوفان را تجریه کردیم ادامه داد: مدیریت بحران در استان بسیار عملکرد مناسبی داشت و همه خطرات احتمالی را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی از استان اصفهان علاوه بر استان‌هایی که به عنوان وظیفه پیشنهاد شده است در استان گلستان نیز فعالیت داشته‌اند افزود: مهربانی مردم اصفهان بار دیگر به منصه ظهور گذاشته شد.

انسجام در ابعاد فنی و ساخت و ساز جدی گرفته شود

رضایی با بیان اینکه با تدابیر انجام شده سیل در دهاقان، اصفهان و سمیرم مدیریت و حداقل خسارات را بر جای گذاشت افزود: اما باید توجه داشته باشیم که ما نیز از خطرات سیل مصون نخواهیم ماند و باید انسجام در ابعاد فنی در ساخت و ساز را جدی بگیریم و با هر گونه تخلف در این زمینه برخورد شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اخبار رسیده، برخی از مادی‌های شهر اصفهان بسته شده است ادامه داد: بررسی‌ها صورت گیرد و در صورت صحیح بودن این اخبار اقدامات مورد نیاز برای جلوگیری در کمترین زمان ممکن انجام شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه پلاسکوهای استان اصفهان در شهر اصفهان، فولادشهر، خمینی شهر و ... باید شناسایی شود افزود: باید قبل از هر گونه حادثه‌ای اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای اصفهان باید در آموزش همگانی ایستایی ساختمان‌ها، سیل و آتش سوزی ها ورود جدی‌تری داشته باشد اضافه کرد: شهرداری در این زمینه ارائه آموزش به شهروندان را در دستور کار قرار دهد و برای این امر آتش نشانی از ظرفیت خوبی برای آموزش برخوردار است.

رضایی با بیان اینکه مسیل‌های شهر اصفهان باید شناسایی شود اضافه کرد: بازگشایی و ساماندهی مسیل‌ها برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه همه نهادها و سازمان‌ها باید نسبت به حمایت از بخش خصوصی برای توسعه استان اصفهان همکاری داشته باشند ادامه داد: بعضا به جای خصوصی سازی، خصولتی سازی را انجام داده‌ایم، باید مشکلات بخش خصوصی را درک کنیم و برای رفع آن اقدام جدی صورت گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند تعامل و همدلی در بین استان های حوضه آبریز زاینده رود را ایجاد کنند افزود: برای این امر پیشنهاد می دهیم هر نهاد با نهاد مربوطه در چهار استان تعامل داشته باشد تا فضای همدلی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید در حوزه مصرف بهینه آب فرهنگسازی ادامه داشته باشد افزود: برای این امر بخش خصوصی و سمن‌ها فعالیت های خوبی را انجام داده‌اند که نیازمند همراهی دستگاه ها و سازمان‌های اجرایی نیز هستند.

رضایی رعایت کامل ضوابط محیط زیست در حوزه شهری را امری ضروری دانست و ادامه داد: برای توسعه شهر باید این امر مورد توجه ویژه قرار گیرد تا دچار چالش‌های بیشتری در حوزه محیط زیستی نشویم.

لزوم به روز رسانی مطالعات زیست محیطی و طرح جامع شهری اصفهان

وی با بیان اینکه انجام مطالعات زیست محیطی و مطالعات طرح جامع شهری باید به روز رسانی شود، ادامه داد: از شورای شهر و شهرداری اصفهان نیز درخواست دارم در حوزه ترافیک برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند و در راستای ایجاد زیرگذر و روگذرها برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید درخواست‌های به روز شهروندان مورد توجه باشد ادامه داد: سن جامعه رو به افزایش است و بهتر است به مطالبات شهروندان توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه ایجاد خط دو و سه شهرداری اصفهان باید در اولویت قرار گیرد ادامه داد: بهره‌برداری از این طرح می تواند تولید درآمد داشته باشد ضمن اینکه برای ترافیک و اقدامات زیست محیطی تاثیرات مثبت فراوانی دارد.

رضایی ضمن قدردانی از شهرداری اصفهان به دلیل فعالیت‌های انجام شده در حوزه دیپلماسی بین المللی تصریح کرد: بهتر است که توسعه این روابط را در شهرهای خواهر خوانده نیز داشته باشیم.

وی صرفه‌جویی در همه بخش ها را از تاکیدات خود دانست و ادامه داد: مصرف بهینه درآمدها را باید در دستور کار قرار دهیم.

استاندار اصفهان در خصوص تغییر رویکرد شهرداری اصفهان در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان نیز گفت: این اقدامی قابل تقدیر بود و همین انتظار را از شهرداری اصفهان داشتیم.

تونل سوم کوهرنگ ۳۶ درصد پیشرفت داشت

وی با بیان اینکه ضروری است که جلسه ویژه‌ای در حوزه مسائل آب داشته باشیم، افزود: بیش از ۳۶ درصد پیشرفت در ایجاد تونل سوم کوهرنگ داشتیم و سعی داریم با برنامه‌ریزی های در دستور کار از ایجاد بحران جدید جلوگیری کنیم.

رضایی در پاسخ به انتقاد فریده روشن در خصوص بکارگیری محدود زنان در مدیریت ادارت دولتی استان اصفهان گفت: در سمیرم بخشدار زن داریم و فرماندار زن نیز معرفی کردیم، ما سعی داریم از همه شایستگی‌ها استفاده کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات