بحران هویت معماری در ایران قابل قبول نیست

بحران هویت معماری در ایران قابل قبول نیست

www.BanaNews.irرئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بحران هویت در معماری ایران با توجه به پیشینه باستانی و تاریخی این هنر در کشور را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی هاشمی ظهر شنبه در آیین بزرگداشت روز معمار در آذربایجان غربی فراموشی ارزشها را عامل اصلی بروز بحران هویت معماری اسلامی ایرانی طی دهه های اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: هنر معماری از فطرت انسان سرچشمه گرفته و در مسیر تغییر و تحول و روز آمدی باید بر مبنای اصول و ارزشهای الهی باشد .

وی یکی از اصلی ترین وظایف معماران تولید علم دانست و با بیان اینکه باید این خلاقیت و تفکر در مسیر توسعه و ارتقای ارزشها باشد، اظهار داشت: مقررات ملی ساختمان اصلی ترین و محوریترین برنامه برای فعالیتهای عمرانی در کشور بوده که باید آن را محور اصلی فعالیتهای خود قرار دهیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نظارت دقیق و اصولی بر ساخت و ساز را امری مهم و لازم دانست و بیان داشت: در ایران برای نظارت بر ساخت و ساز کمتر از یک درصد هزینه می شود در حالیکه این رقم در سایر کشورها بین دو تا پنج درصد است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از مهر، هاشمی با بیان اینکه رعایت حداقل ها موجب ارتقای کیفیت ساخت و ساز شده و هزینه نظارت و طراحی در سطح دولتی مناسب و در حد قابل قبول است، ادامه داد: طرح ساماندهی آماری و نیز ارتقای سطح علمی مهندسان تحت پوشش از برنامه های سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده که اقداماتی نیز برای صدور خدمات مهندسی به خارج از طریق تعاملات بین المللی در حال انجام است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یک ارتباط وسیع میان تمدنهای بشری و هنر معماری وجود دارد که با بررسی آثار بجای مانده می توان به نگرش و توان علمی ملتها پی برد .

جواد جهانگیرزاده افزود: با شناخت و تبیین صحیح از ظرفیتهای معماری به عنوان اصلی ترین ابزار نمایش قابلیتهای اجتماعی ملتها در ترسیم درست مسیر تحول و پیشرفت جوامع موفق شد .

 

 

 

 

    نظرات