آزادسازی نرخ بلیت هواپیما

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما

www.BanaNews.irرییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی بهای سوخت ۴۰۰ تومان را با قیمت فعلی بلیت هواپیما پرداخت کنند عملا ورشکسته خواهند بود، گفت: به دنبال آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هستیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید عبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی بهای سوخت را براساس قیمت ۱۰۰هزار تومان به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: مابه‌التفاوت این قیمت تا ۴۰۰ تومان به حساب بدهی شرکت‌های هواپیمایی زده می‌شود.

وی افزود: در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی بهای سوخت ۴۰۰ تومان را با قیمت فعلی بلیت هواپیما پرداخت کنند عملا ورشکسته خواهند بود.

موسوی با اشاره به این‌که برای بار لاستیکی که از دوبی برای ما فرستاده شده است به ازای هر لاستیک هواپیما ۳۲۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت کرده‌ایم، گفت: با این شرایط چگونه باید بتوانیم هزینه‌ها را جبران کنیم.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: اکنون هزینه سوخت هواپیماهای مسافری لیتری ۴۰۰ تومان و هواپیماهای باری و هلی‌کوپترها لیتری ۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود این در حالی است که نرخ بلیت هواپیما پس از افزایش نرخ سوخت هنوز افزایش نیافته است.

وی با اشاره به این‌که ترکیب سوخت هواپیما و ماشین‌ متفاوت است، گفت: هزینه هر ساعت صندلی مسافری تغییر کرده است اما درآمدها همانند سال ۸۹ است.

موسوی با بیان این‌که این مسئله در ستاد هدفمندی یارانه‌ها بررسی می‌شود، اضافه کرد: به دنبال آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هستیم.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به این‌که در دنیا نرخ سوخت هواپیما براساس نرخ بین المللی یاتا(انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی)‌ تعیین می‌شود، گفت: در اروپا هزینه مالیات بر قیمت سوخت خودرو دو برابر و نیم سوخت هواپیما بوده و نرخ سوخت ماشین از هواپیما گران‌تر است.

 

 

    نظرات