آزادسازی حریم و بستر رودخانه های رودهن یکی از مهمترین برنامه های...

سرپرست امور آب دماوند درجلسه ویژه کمیته بحران بخش رودهن آزادسازی حریم و بستر رودخانه های این بخش را یکی از مهمترین برنامه های این امور عنوان کرد.

به گزارش روابط  عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "منصور مردانی" در این نشست که به ریاست بخشدار رودهن و با حضور رئیس دستگاه قضائی بخش رودهن، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت، شهرداران بخش آبعلی و رودهن و دیگر مسوولین در بخشداری رودهن برگزار شد، اظهار کرد: آزاد سازی حریم و بستر رودخانه ها در حوزه عملکرد این امور به ویژه بخش رودهن یکی از مهمترین برنامه های امور در سال جاری می باشد؛ چرا که به علت ساخت و سازهای صورت گرفته در سنوات و دهه های گذشته در بخش هایی از شهر رودهن بستر رودخانه به چهار متر نیز رسیده و در صورت وقوع سیل خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی در بر خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن در خواست همراهی مسوولین مربوطه در این این امر مهم افزود: با پیگیری های به عمل آمده و مساعدت و همکاری فرماندار شهرستان دماوند در سال جاری و همچنین با اعتبارتخصیص داده شده از محل ارزش افزوده به مبلغ  ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جهت اجرای طرح ساماندهی رودخانه آه آبعلی در منطقه سادات محله و به طول یک کیلومتر تامین اعتبار گردید و مناقصه جهت انتخاب پیمانکار در محل فرمانداری انجام و صورتجلسه تحویل زمین محل اجرای طرح نیز تهیه و به امضاء طرفین رسیده است و با هماهنگی دفتر مهندسی رودخانه شرکت طی روزهای آتی اقدامات اجرایی جهت ساماندهی انجام خواهد شد.

مردانی همچنین یادآور شد: در این نشست مقرر گردید که متولیان امر در اسرع وقت نسبت به انجام طرح ساماندهی رودخانه ها و همچنین لایروبی آنها با نظارت امور منابع آب دماوند اقدام نمایند.

در ادامه "احمد علی قربانیان" معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران از بخشدار و همچنین شهرداران بخش های آبعلی و رودهن در خصوص اعلام همکاری با امور منابع تشکر نموده وضمن بیان وضعیت بارندگی در سالجاری و مخاطرات سیل اظهار کرد: انجام ساماندهی رودخانه ها بسیار مهم و ضروری می باشد و شرکت آب منططقه ای تهران به طبع امور منابع آب دماوند در خصوص انجام این امر مهم و لایروبی آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

گفتنی است، در پایان جلسه بخشدار،شهرداران وسایرین از رودخانه ها و مسیل های بخش های آبعلی و رودهن بازدید میدانی به عمل آوردند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات