اعلام آمادگی کتبی کنسرسیوم پرو‍ژه قطار مغناطیسی به ایران برای آغاز عملیات اجرایی

اعلام آمادگی کتبی کنسرسیوم پرو‍ژه قطار مغناطیسی به ایران برای آغاز عملیات اجرایی

www.BanaNews.irنماینده دائم سرمایه‌گذار پروژه قطار مغناطیسی تهران- مشهد از اعلام آمادگی کتبی این کنسرسیوم برای آغاز عملیات اجرایی قطار مگلو به دولت ایران خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر علی کوهستانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به جلسات مکرر با مسوولان وزارت راه و ترابری و امور اقتصادی و دارایی و پس از برگشت از آلمان قرار شد کنسرسیومی که شرکتهای زیمنس، تایسن کروپ و دیگر شرکتهای زیر مجموعه هستند آمادگی خود را بصورت کتبی جهت تکمیل و به پایان رساندن این پروژه به دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام و کار را هرچه زودتر آغاز کنند.

وی اظهار کرد: بانک کردت سوئیس نیز آمادگی خود را جهت به روز کردن نامه خود به صاحبان حساب اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، اولین بار در کشور ما صحبت حضور قطارهای سریع السیر در مسیر تهران- مشهد قبل از پیروزی انقلاب توسط وزیر راه و ترابری وقت که برای افتتاح راه آهن به ژاپن دعوت شده بود، مطرح شد.

وی در این سفر از یک شرکت دولتی در ژاپن درخواست کرد که قطعات فاز اول راه‌آهن تهران – مشهد را براساس راه‌آهن مغناطیسی ژاپن با سرعت۲۵۰کیلومتر بر ساعت مطالعه کند، اما پس از مطالعه این شرکت به دلیل هزینه بسیار زیاد، اجرای پروژه توسط طرف ایرانی مورد موافقت قرار نگرفت.

پس از آن صحبت درباره قطارهای مغناطیسی که قیمت بسیار بالایی دارند، دوباره از سال ۱۳۸۴ برای مسیر تهران- مشهد آغاز شد و سرانجام خرداد ماه سال ۸۸ قرارداد نهایی قطار سریع‌السیر مشهد - تهران با حضور حمید بهبهانی- وزیر راه و ترابری وقت- با آلمانی‎ها امضا شد.

در این مراسم بهبهانی با بیان این که از حدود ‌۳ سال پیش درگیر اجرای این پروژه هستیم، اظهار کرد: امروز با امضای این قرارداد به نقطه عطفی در کشور رسیدیم.

گفتنی است، به دلیل سرعت بالای این قطار مغناطیسی که تا ۵۰۰کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد، مسافت ۸۶۰کیلومتری میان دو شهر تهران- مشهد بدون توقف در ایستگاه‌ها دو ساعت و با توقف در ایستگاه‌ها ۲٫۵ ساعت خواهد بود.

 

 

    نظرات