تکمیل بزرگراه زاهدان - زابل، نیازمند تامین اعتبار

تکمیل بزرگراه زاهدان - زابل، نیازمند تامین اعتبار

www.BanaNews.irمعاون راهسازی اداره‌کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان گفت: برآورد هزینه بزرگراه زابل - زاهدان یک‌هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال است که تا پایان سال گذشته، ۳۴۹ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منصور ملاشاهی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، منطقه سیستان‌ و بلوچستان، افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری این بزرگراه حدود یک‌هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی ادامه داد: ساخت این بزرگراه از سال ۸۵ آغاز شده است که با اختصاص کامل اعتبار موردنیاز تا پایان سال ۹۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون راه‌سازی اداره‌ کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان بیان کرد: طول این بزرگراه ۲۱۵ کیلومتر است که بخشی از آن در حال ساخت و بخشی در دست مطالعه است.

ملاشاهی افزود: اکنون قطعه اول از زابل به سمت زاهدان در حد فاصل زابل به لوتک به طول ۳۴ کیلومتر توسط موسسه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) موسسه سفر، در حال ساخت است.

وی پیشرفت اجرایی این قطعه را ۹۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: از زابل تا سه‌راهی جزینک به طول ۱۲٫۵ کیلومتر و به صورت ۲ بانده در حال ساخت است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

معاون اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از قسمت زاهدان به طرف زابل حد فاصل زاهدان و کوله‌سنگی نیز به طول ۲۸٫۵ کیلومتر توسط شرکت ساختمانی پاریز در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور در حال ساخت است.

وی بیان کرد: در این قسمت ۸٫۵ کیلومتر تاکنون آماده بهره‌برداری است و پیشرفت کمی این قطعه ۴۵ درصد است و تا تیر سال ۹۱ تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون راهسازی اداره‌کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان افزود: ۱۵۲٫۵ کیلومتر دیگر که از کوله‌سنگی آغاز می‌شود و تا لوتک در حال مطالعه است، بعد از اتمام مطالعات عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

 

    نظرات