برنامه رادیوئی پرتو با موضوع ممیزی انرژی در ساختمان ها

برنامه رادیوئی پرتو با موضوع ممیزی انرژی در ساختمان ها

از صدای مرکز سمنان پخش شد؛

برنامه رادیوئی پرتو با موضوع ممیزی انرژی در ساختمان ها

در پنجمین قسمت برنامه رادیوئی پرتو که از صدای مرکز سمنان به روی آنتن رفت؛ در خصوص ممیزی انرژی در ساختمان به منظور مدیریت بهینه مصرف برق مطالبی ارائه گردید .

مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان با اشاره به این که سالانه بیش از ۴۰ درصد مصرف انرژی مستقیماً صرف تامین نیازهای ساختمان ها می گردد گفت: اکثر مطالعات انجام شده در این بخش بیانگر این است که نیمی از این انرژی بنا به دلایلی هدر می رود .

سید بهروز کسائیان با بیان این که در اغلب ساختمان های موجود بیش از ۵۰ درصد پتانسیل صرفه جوئی و کاهش مصرف انرژی قابل دستیابی خواهد بود افزود: برای بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان ها در اولین قدم دو پیش نیاز اساسی شامل؛ تعیین فردی به عنوان مسئول یا مدیر انرژی در یک ساختمان و بررسی و تعیین وضعیت مصرف انرژی در ساختمان وانجام ممیزی انرژی صحیح و اجمالی وجود دارد .

وی اظهارداشت: ممیزی انرژی سلسله اقداماتی است که می توان مقادیر مصرف عوامل انرژی و موقعیت های این مصارف را در محل ها و به تفکیک مصرف کنندگان مشخص و در نهایت نیز با روش مقایسه ای نسبت به شناسایی و ارزیابی وضعیت انرژی ساختمان پرداخت .

لازم به ذکر است: گزیده اخبار صنعت توزیع برق استان توسط "ریحانه عامری" از کارشناسان این شرکت ارائه و پیام های مدیریت مصرف از بیان مجری به مخاطبان منتقل شد .

گفتنی است: این برنامه رادیوئی با مشارکت شرکت توزیع برق استان و صدای مرکز سمنان روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸:۴۰ لغایت ۸:۵۵ صبح به روی آنتن می رود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات