برگزاری همایش نهم اردیبهشت ماه روز شورا ها در فرهنگسرای شهر

برگزاری همایش نهم اردیبهشت ماه روز شورا ها در فرهنگسرای شهر

آیین گرامیداشت روز شورا ها با حضور استاندار مرکزی به همراه معاونین، نمایندگان مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر اراک ، شهردار اراک به همراه مدیران ارشد شهرداری و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی، در فرهنگسرای شهر، برگزار شد.
مهدی زندیه‌وکیلی در همایش روز شوراها اظهار کرد: در مجموعه استان مرکزی هزار و ۶۳۸ روستا وجود دارد که از این تعداد ۷۲۹ روستا دارای دهیاری و ۸۱۸ روستا دارای شورای اسلامی هستند و از مجموعه شوراهای روستاها ۲۹ شورای ۵ نفره فعالیت دارند.
وی با اشاره اینکه مجموعا در روستاها ۲ هزار و ۵۰۸ عضو شورا فعالیت دارند، افزود: ۸۳ نفر از اعضای شورا از بانوان و ۲ هزار و ۴۲۵ نفر از آقایان هستند، همچنین در ۳۳ شهر استان نیز ۱۷۷ نفر عضو شورا متشکل از ۱۷خانم و ۱۶۰ مرد فعالیت دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: هدف اصلی تشکیل شوراهای اسلامی ارتباط مستقیم با مردم بوده چراکه اگر خواهان جامعه موفق هستیم نیاز است ارتباط مستمر و بدون واسطه با مردم شکل گیرد که البته ارکان مختلف حاکمیت سعی دارند این ارتباط را برقرار کنند.
وی با اشاره به اینکه تشریح عملکرد باعث رضایت مردم از فعالیت شوراها می‌شود، ادامه داد: شوراها نهادهای نوپایی هستند که لازم است دستورالعمل‌های لازم برای آنها تدوین شود.
زندیه‌وکیلی با بیان اینکه امکان پرداخت حداقل‌های لازم به اعضای شورا ممکن نیست، گفت: اعتقاد ما بر این است که شورا وظیفه نظارت و مشورت را برعهده دارد که باید در این راستا گام‌های موثر و لازم را بردارند.
رییس شورای شهر اراک در این آیین اظهار داشت: از اعضای شورا در خواست دارم مسائل سیاسی را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت ندهند.
دکتر کاوه فلک‌افلاکی در همایش روز شوراها با اشاره به جایگاه شوراها که براساس اصل هفت قانون اساسی، شوراها از ارکان تصمیم‌گیری در کشور هستند، اظهار کرد: پس از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و قطع همکاری اراک با شهردار سابق و پس از فراز و نشیب‌های فراوان شهردار جدید انتخاب و وارد عرصه شهرداری شد.
وی ضمن تقاضا از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک و شهرداری به منظور همکاری با شهردار جدید افزود: در اراک ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان برای دستیابی به موفقیت از آن استفاده کرد.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: از شورای اسلامی اراک درخواست دارم مسائل سیاسی را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت ندهند و یکدیگر را انقلابی و غیرانقلابی نخوانند و از نظارت‌های قانونی خود دست نکشند، همچنین درخواست همکاری را از دیگر دستگاه‌ها و ادارات داریم و از سازمان‌های نظارتی به‌ویژه سازمان بازرسی درخواست می‌شود به مدیران شهرداری و شهرداری اعتماد بیشتر داشته باشند چراکه آنها سال‌ها خدمت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ شهرداری بدون تعامل با شوراهای شهر و مسوولان ارشد استان موفق نمی‌شود و لازمه این تعامل، تلاش است. تقاضا و درخواست ما از شهردار اراک این است که با همکاری وزارت کشور قرارداد پرسنل شهرداری را یکنواخت کنند چراکه تنوع قرارداد نیروهای شهرداری از جمله مشکلات این نهاد خدمت‌رسان است.
فلک‌افلاکی ضمن درخواست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت اصلاح قوانین دوپهلو اضافه کرد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با مجموعه شورای اسلامی همکاری و از دریافت خدمات یک طرفه شهرداری خودداری کنند.

در این مراسم از تمامی اعضای شوراهای شهر و روستای استان مرکزی و شهر اراک تجلیل شد.
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات