تولید دوسوم انرژی‌های جهان از انرژی های نو تا سال ۲۰۵۰

تولید دوسوم انرژی‌های جهان از انرژی های نو تا سال ۲۰۵۰


به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدهاشم اورعی" در ششمین کنفرانس انرژی بادی ایران که امروز (دوشنبه) در سالن همایش‌های وزارت نیرو برگزار شد، با بیان اینکه تا سال ۲۰۵۰، میزان ۴۵ درصد تقاضای جهانی، انرژی الکتریکی می‌شود و دو سوم انرژی‌های کل در سال ۲۰۵۰ توسط مزارع بادی و خورشیدی تامین خواهد شد، گفت: در ۳۰ سال آینده استفاده از انرژی‌های فسیلی کاهش و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر افزایش خواهد یافت.
استاد دانشگاه صنعتی شریف در تشریح روند تقاضای انرژی در سه دهه آتی در جهان، گفت: تقاضای انرژی در سال ۲۰۱۵ برابر ۴۰۰ هگزاژول، در سال ۲۰۳۰ برابر ۴۷۰ هگزاژول و در سال ۲۰۵۰ به میزان ۴۵۰ هگزاژول خواهد رسید و این نشان دهنده این است که تقاضای انرژی در سال ۲۰۳۰ به حداکثر خواهد رسید.
وی ادامه داد: در طول سال های آینده بهره‌وری انرژی افزایش یافته، کربن‌زدایی بیشتر صورت خواهد پذیرفت و استفاده از منابع تجدیدپذیر افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
وی ادامه داد: تا سال ۲۰۵۰ عمق نفوذ برق در جهان به شدت افزایش خواهد یافت و تولید برق ۱۶۰ درصد خواهد شد و سهم سوخت های فسیلی از ۸۱ درصد به ۵۱ درصد خواهد رسید.
اورعی با اشاره به اینکه روند سرمایه گذاری انرژی بادی در اروپا در سال ۲۰۱۸ شامل ۱۷ میلیارد یورو در خشکی و ۱۰ میلیارد یورو دریایی بوده است، گفت: در سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۰ درصد سرمایه گذاری اروپا در بخش انرژی متعلق به انرژی بادی بوده و ۱۹۰ مزرعه بادی در ۲۲ کشور به مرحله FID رسیده است.
وی بازنگری در مدل توسعه، اقتصاد اقلیمی، ایجاد اشتغال صنعتی، جلوگیری از مهاجرات، ضریب ایمنی در مناطق مرزی کشور را از جمله مواردی که باید درخصوص انرژی های بادی در ایران مدنظر قرار داد عنوان کرد و گفت: با توجه به روند قابل توجه اروپا در بخش انرژی های نو در سال ۲۰۱۸، بانک ها و موسسات مالی آمادگی کامل را برای ارائه تسهیلات مالی جهت توسعه این انرژی را دارند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات