تالاب میقان به دلیل عدم نظارت صحیح و افزایش مجوز برداشت، به معدن میقان...

تالاب میقان به دلیل عدم نظارت صحیح و افزایش مجوز برداشت، به معدن میقان...

سعید نادری در صحن علنی شورای اسلامی شهر گفت: ادغام وزارتخانه ها با هدف کوچک کردن دولت سیاست درستی می باشد به شرط اینکه با استخدام چند صد هزار نفر در دولت و چند برابر شدن حجم آن نقض غرض صورت نگیرد، چرا که فقط دولت باید سیاستگذاری نماید ولی متاسفانه به جای آن تصدی گری می کند.
وی افزود: سیاست گذاری غلط ارز چند نرخی و پرداخت میلیاردها دلار جهت واردات کالا با ارز ۴۲۰۰ تومان هیچ تاثیری در سفره های مردم نداشت و مردم اقلام مورد نیازشان را با نرخ آزاد می خرند و اینها همه فقط بدلیل عدم سیاستگذاری صحیح می باشد و ما نتایج این اقدامات را در صف های طولانی گوشت و مرغ و سایر کالاها و خدشه دار شدن کرامت انسانی شهروندان می بینیم.
وی در ادامه به موضوع تالاب میقان اشاره کرد و گفت: تالاب میقان به معدن میقان تبدیل شده و این امر به دلیل عدم نظارت صحیح و افزایش مجوز برداشت، بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی رخ داده است .
نایب رییس شورای اسلامی شهر اراک گفت: باید دید چرا این معدن بدون تایید محیط زیست برداشتش را از تالاب هر سال اضافه نموده، به عنوان مثال مجوز برداشت از تالاب سالانه ۱۸۰ هزار تن بوده که در سال های بعد طبق قانون باید با مجوز محیط زیست افزایش می یافت، اما بدون تایید محیط زیست امروزه سالانه ۷۰۰ هزار تن برداشت از تالاب صورت می گیرد که با توجه به بارش های اخیر فعلا مشکل ریزگرد نداریم ولی این بارش ها ممکن است در سال های بعد اتفاق نیفتد. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات