ناصر حاج محمدی منتخب جدید شورا برای بررسی صلاحیت به وزارت کشور معرفی می شود /  اساسنامه اتاق ایده شورا اعلام وصول شد

ناصر حاج محمدی منتخب جدید شورا برای بررسی صلاحیت به وزارت کشور معرفی می شود / اساسنامه اتاق ایده شورا اعلام وصول شد

در نود و یکمین جلسه شورا؛
ناصر حاج محمدی منتخب جدید شورا برای بررسی صلاحیت به وزارت کشور معرفی می شود / اساسنامه اتاق ایده شورا اعلام وصول شد
ناصر حاج محمدی منتخب جدید شورا برای بررسی صلاحیت به وزارت کشور معرفی می شود / اساسنامه اتاق ایده شورا اعلام وصول شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز ۱۶ اردیبهشت در تالار شورا برگزار شد.
در این جلسه که با حضور ۱۱ عضو شورای شهر رشت، دکتر ناصر حاج محمدی با ۱۰ رای بعنوان شهردار منتخب رشت انتخاب شد.
فاطمه شیرزاد، منشی شورا بخشی از وصیت نامه شهید حجت الله قاسمیان را قرائت کرد و یاد همه شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
وی با تبریک ماه رمضان و بهار قرآن دستور جلسه ها را قرائت نمود و بیان داشت: امروز برای انتخاب شهردار رای گیری می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت آغاز ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: در این ماه پر برکت، دلهای همه مسلمین بهم نزدیک گردد.
سید امیر حسین علوی یادآور شد: اتاق ایده شورا روز گذشته با حضور روسای کمیسیون ها آغاز بکار کرد و اساسنامه آن امروز در صحن شورا اعلام وصول شده و برای بررسی بیشتر به کمیسیون ها شورا ارجاع می گردد.
وی با بیان اینکه فقدان مرکز پژوهش های شورا نقصی برای مجموعه است، افزود: سعی کردیم در اساسنامه این نقص تا حدی جبران گردد. از اعضای شورا می خواهم نظرات تکمیلی خود را برای اساسنامه ارسال نمایند تا بازوی کمکی شورا شکل بگیرد و افزایش مشارکت شهروندان را برای نخبگان جامعه بهمراه داشته باشد.
علوی پیرامون دستور جلسه انتخاب شهردار اظهار داشت: پیرو مذاکره با وزارت کشور، شورا منتظر اعلام نظر وزارت کشور ماند ولی تاکنون پاسخ مشخصی دریافت نکرده است و با درخواست اعضای شورا امروز انتخاب شهردار در دستور کار قرار می گیرد.
رئیس شورا ادامه داد: در این مدت شورا خیلی از حرفها و فشارهای بیرونی و کار شکنی ها در مسیر انتخاب شهردار را به جان خریده و همه سنگها سر شورا خروار شد. ولی کسی نمی پرسد کاری که ما کردیم چرا نتیجه اش را برای ما نمی آورند.
علوی افزود: همانند دفعات قبل برای دو گزینه ای که قرار است امروز رای گیری شود، رایزنی های لازم با نهادهای مرتبط صورت گرفته و امیدوادم چهارمین منتخب شورا پس از طی هزاران خان، بر کرسی شهرداری بنشیند.
وی به دیدار شورا با استاندار هم اشاره نمود و گفت: استاندار زمانیکه هجمه به شورا وارد بود، از خود مایه گذاشت و به احترام شورا پیگیر انتخاب اعضای شورا بود. از مردم پنهان نماند، قرار بود طی ۳ روز مجدد انتخاب شهردار بررسی گردد و با وجود دیدار با استاندار طی دو هفته هنوز نتیجه مشخصی از سوی وزارت کشور اعلام نشده است.
رییس شورای اسلامی شهر رشت افزود: استعلام های شفاهی برای گزینه های جدید مجدد صورت گرفته است و جواب ها متفاوت بوده است. اگر قرار است امروز تصمیمی گرفته و رای گیری شود، بصورت جمعی باشد.
علوی اذعان داشت: انتخاب شهردار دستور جلسه امروز بود و از بیرون مجوعه شورا خواستار توقف رای گیری بودند تا پاسخ وزارت کشور بیاید. با این حال روزمه دو گزینه دکتر ناصر حاج محمدی و افشار در جلسات غیر رسمی شورا بررسی شده و امروز بین این دو گزینه رای گیری می شود. اعضای شورا در این طولانی شدن تاخیر بی تقصیر هستند و امیدواریم این انتخاب بهترین انتخاب باشد و پس از آن دیگر شاهد شیطنت ها نباشیم.
در انتهای این جلسه با حضور ۱۱ عضو شورای شهر رشت، دکتر ناصر حاج محمدی با ۱۰ رای بعنوان شهردار منتخب رشت انتخاب شد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات