سیلاب تفهیم کار را آسان کرد، نوسازی در مناطق پرخطر نباید انجام...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل شرکت، رئیس دادگستری شهرستان کرمانشاه، شوهانی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی، داوودی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مشاور و مدیران شرکت آب منطقه ای کرمانشاه و نمایندگان سایر دستگاههای اجرایی برگزار شد بر تعیین تکلیف مستحدثات در حریم و بستر رودخانه ها تاکید گردید.

مرادی فر رئیس دادگستری شهرستان کرمانشاه با تشکر از مدیر عامل شرکت و همه شرکت کنندگان در جلسه، با اشاره به مسئولیت حقوقی در جامعه، تناسب و اندیشه های حقوقی با مسئولیت های نهادی در مواجهه با مخاطرات طبیعی را الزامی دانست و بر لزوم تغییر نگرش از دیدگاه کوتاه مدت به بلند بلند مدت تاکید نمود. رئیس دادگستری شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه عدم صدور مجوز به متجاوزان در حریم و بستر می توانست مانعی جدی برای این حجم از خسارت باشد بر لزوم مستند سازی وضعیت رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید ویژه نمود. وی با اذعان به جایگاه بسیار مهم  رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در اطلاع رسانی و کمک به سازمانها و نهادهای درگیر مخاطرات، اتخاذ برنامه های پیشگیرانه برای کاهش بار سازمانی آینده را بسیار حیاتی ذکر کرد. مرادی فر با اشاره به اینکه سیلاب تفهیم کار را آسان کرد بر لزوم متقاعد سازی مردم برای عدم نوسازی در مناطق پرخطر تاکید نمود .

وی خاطر نشان ساخت بسیاری از مشکلات ما ناشی از عدم رعایت درست قانون بوده است چراکه قانون پیشگیری از سیل در سال ۱۳۴۸ مصوب شده است. رئیس دادگستری شهرستان کرمانشاه با اشاره به زلزله سرپل ذهاب، مسئولیت مهندسی در برابر  سازه های ایجاد شده را برای مواجهه با مخاطرات طبیعی بسیار جدی دانست و ضمن تاکید بر اجرای قانون مغفول سیل،  پشتیبانی قانونی را بستری برای پشتیبانی قضایی و انتظامی دانست و بر انجام اقدامات قانونی تاکید ورزید .

در ادامه شوهانی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی نیز با ارائه پیشنهادهایی بر لزوم همکاری های بین بخشی برای مقابله با تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها تاکید نمود. رئیس اداره ثبت و اسناد و املاک از دیگر مدعوین این جلسه بود که با اشاره به تکالیف قانونی اداره ثبت اسناد و املاک از عدم هماهنگی بین بخشی برای مقابله با تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها سخن گفت و اظهار داشت کنترل ساخت و ساز های آتی باید با کار کارشناسی و تیم فنی انجام گیرد. وی استفاده از دانش روز و به ویژه سیستم اطلاعات جغرافیایی برای مشخص کردن حریم و بستر و اخذ سند آن توسط شرکت آب منطقه ای کرمانشاه را  موجب بستن راه و عدم تکرار تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها دانست. در ادامه شهلایی مشاور و جانشین مدیر عامل شرکت با اشاره به مغایرت های موجود و الزام عدم ارائه خدمات به خاطیان که به نوعی تناقض و تسهیل تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها است از فشارهای ناشی از تفکرات چیره بر ایده کارشناسی و تحکم های غیر فنی انتقاد کرد و گفت چیرگی تفکر فنی _مهندسی بر رویکردهای غیر فنی است که می‌تواند در حفاظت از حریم و بستر رودخانه ها تسهیلگر باشد. نماینده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز با اشاره به ۴۰۰ هزار هکتار کار آبخیزداری انجام شده در استان، با ارائه پیشنهادهایی خواستار توجه بیشتر به آبخوانداری و آبخیزداری و انجام اعمال پیشگیرانه برای مواجه با سیلاب شد. جلسه با جمع‌بندی و الزام به تعیین تکلیف مستحدثات در حریم و بستر رودخانه ها توسط رئیس دادگستری شهرستان کرمانشاه به کار خود پایان داد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات