دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با استاندار

دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با استاندار


دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با استاندار

رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با استاندارخود دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از  روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این دیدار گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر مهندس عضو این سازمان هستند و بصورت مستمر به این جمعیت افزوده می شود ولی در حوزه کسب و کار انتظارات آنها برآورده نمی شود زیرا ورودی دانشگاه ها بر اساس نیاز بازار کار نیست.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ دفتر نمایندگی نظام مهندسی در سطح استان داریم، یادآورشد: زیر ساخت های لازم برای ایجاد نمایندگی در شهرستان راز و جرگلان وجود ندارد و پروانه های ساختمان این شهرستان از طریق مهندسان عضو سازمان استان بصورت شفاف قابل پیگیری نیست.
وی گفت: پنج دفتر نمایندگی شهرستان های استان دارای ساختمان ملکی هستند و دو شهرستان دیگر امسال از مستاجری خارج می شوند و ساختمان آنها به بهره برداری می رسد.
مهندس رمضانی پرداخت مالیات علی الراس را یکی از مشکلات این سازمان برشمرد و افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد ساخت و ساز ها در مرکزاستان و ۳۰ درصد در شهرستان ها است و همچنین ۶۸ درصد مهندسان دارای پروانه اشتغال در مرکز استان و ۲۸ درصد در سایر شهرستان ها فعالیت دارند.
وی افزود: در حوزه زیرساخت های نرم افزاری در سطح کشور جزو استان هایی هستیم که شرایط خوبی داریم و حساب کاربری برای هر مهندس تعریف شده که گزارشات خود را به صورت برخط تبادل دو طرفه داشته باشند.
عضو شورای مرکزی همچنین از برگزاری چهارمین همایش استانی زلزله در خرداد ماه سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی جزء استان های با خطر نسبی بسیار زیاد در حوزه زلزله و سایر بحران ها است، با مشارکت همه جانبه بتوانیم دست آورد خوبی برای حرفه مندان، مدیران، اساتید و دانشجویان بخش ساختمان داشته باشیم.
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: باید اجرای برنامه ها و پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم اما آنچه که در عمل مشاهده شده این است که این واگذاری ها بر مبنای تخصص و تجربه افراد نبوده است.
دکتر محمد علی شجاعی اظهار داشت:واگذاری امور به بخش خصوصی باید در چارچوب تعریف شده باشد بدین معنا که این واگذاری ها باید جنبه اجرایی و عملیاتی داشته باشد.
وی افزود:نیازهای زیرساختی و نداشته های بسیاری داریم هرچند که دولت هر سال بودجه های عمرانی را مصوب می کند اما با این بودجه اندک نمی توان کار خاصی انجام داد زیرا تعریفی از کار نداشته و تنها دنبال برگزاری جلسه و سخنرانی بوده ایم.
شجاعی خاطرنشان کرد:از زمان تصدی در این استان ، متوجه شدم که ۹۰ درصد مصوبات اجرایی نشده در حالیکه گلایه های مردم هم به خاطر اجرایی نشدن مصوبات است که اگر تنها ۵۰درصد آن هم اجرایی می شد گره بسیاری از مشکلات باز می شد.
وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان می تواند از انبوه سازان و پیمانکاران بخواهد تا پروژه ای را برای افراد فاقد مسکن با تعریف یک بازه زمانی مشخص آماده کنند تا دیگر فردی بدون مسکن در این استان نداشته باشیم.
وی بیان کرد: با به کارگیری بخش خصوصی و تلفیق علم و تخصص می توانیم تابلوی زیبایی از خدمات را به مردم ارائه دهیم.
وی همچنین بر توجه به روستاها تاکید کرد و گفت: اگر به نیمی از جمعیت استان که روستائیان هستند توجه نشود یعنی خیلی در این راه به خطا رفته ایم لذا باید به اقتصاد روستا هم توجه شود.
وی در پایان با اشاره به برگزاری همایش زلزله در استان اظهار داشت: راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش زلزله در استان باید نهایی شود و پیگیری های لازم از سوی استانداری برای ایجاد این دبیرخانه انجام خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات