کیفی سازی صنعت ساختمان عزم همگانی می طلبد

کیفی سازی صنعت ساختمان عزم همگانی می طلبد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه ساختمان سرمایه ملی محسوب می شود گفت:هیچکس حق ندارد به گونه ای عمل کند که ساختمانهای بی کیفیت ساخته شود همه عوامل ساخت و ساز اعم از مهندسین ،مالکین،مجریان ودستگاههای ذی ربط باید بدانند ساختمان کالایی مهم است و  باید دوام و کیفیت داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد،دکتر مهدی سالاری در نشست با شهردار اشکذراظهار کرد:با توجه به گران شدن ساختمان و واقعی شدن هزینه ها باید ساختمان هایی بهتر بسازیم تا با عمر مفید ۸۰ تا۱۰۰ سال هم در مقابل حوادث و بلایای طبیعی ایمن باشند و هم طرحهای زیبا و بادوام داشته باشند.

وی با تاکید بر توانمند سازی متولیان ساخت و ساز خاطرنشان کرد:ساختار دستگاه ها باید به گونه ای باشد که ضوابط ، اطلاعات و تجربه ها دائم به روز شود. همچنین کارکنان دائماً در معرض آموزش باشند چون خطا کردن متولیان ساخت و ساز باعث از بین رفتن میلیاردها ریال سرمایه های کشور می شود.

دکتر سالاری با اشاره به برگزاری دوره های آموزش مالکین به صورت رایگان در نظام مهندسی استان یزد گفت: به عنوان مجری در توانمند سازی آموزش متولیان حوزه ساخت و ساز، آمادگی داریم تا هزینه آموزش هایی که باعث توانمند سازی شهرداری و پرسنل آن،مهندسین و مالکین  در حوزه  ساخت و ساز می شود پرداخت نماییم.

دکتر سالاری گفت: عده ای از سودجویان صنعت ساختمان با فرهنگسازی غلط در بین مردم آنها را از گرفتن پروانه ساختمان منع می کنند و به خاطر منفعت خود مانع ساخت و سازهای اصولی و با پروانه هستند در حالی که مال و جان مردم  در مقابل ساختمانهای بی کیفیت و بدون ایمنی هدر می رود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد خواستار کوتاه کردن دست سودجویان در شبکه نظام مهندسی و شهرداری شد و افزود:همکاری شهرداری با نظام مهندسی در ارائه آمار و اطلاعات صدور پروانه ،پایان کار،تمدید و اضافه بنا باعث می شودآمارها را مقایسه کنیم و شبکه سودجویان صنعت ساختمان از این طریق شناسایی شده  و به نظام مهندسی که مسئول کمیسیون تخلفات در استان است گزارش شود تا امکان سودجویی به حداقل برسد.

در این دیدار شهردار اشکذر ضمن اعلام آمادگی همکاری شهرداری با نظام مهندسی، با ارائه گزارشی از وضعیت شهرسازی در شهراشکذر افزود: در سال گذشته ۵۴ فقره پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۳۴ مورد مسکونی و مابقی آن تجاری،کارگاهی و صنعتی بوده است و ۲۵۹ پرونده در سال گذشته به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع داده شده است که از این تعداد ۱۰۰ مورد از پرونده های ارجاعی ساخت و ساز آن از صفر تا صد بوده و مابقی پرونده ها به دلیل تغییر کاربری زمین، اضافه ساخت در بنا و تعرض به گذر بوده است .

مهدی جعفری پوربا بیان اینکه ۳۰ درصد از ساخت و سازهای شهری اشکذر با مجوز شهرداری صورت می گیرد خاطر نشان کرد: عدم داشتن سند مالکیت و وجود کاربری های مختلف اراضی مشکل اصلی شهرداری ها در صدور پروانه است.

مهندس مهدی جعفری پور در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خوش سلیقگی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در بازدید از شهرداری های استان گفت: این روند نشان دهنده عزم و اراده جدی مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان جهت ساماندهی وضعیت ساخت و ساز شهرداری ها است.

در این دیدار تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر و کارشناسان واحد عمران و فنی و شهرسازی شهرداری اشکذر حضور داشتند دکتر فلاح نائب رئیس اول سازمان ،مهندس معتمد را مدیر فنی و مشارکتهای حرفه ای و رئیس  و خزانه دار دفتر نمایندگی اشکذر دکتر سالاری را همراهی کردند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات