تحلیل رئیس سازمان در باره مسائل مهم مهندسان، در جلسه ۲۳۹شورای مرکزی

تحلیل رئیس سازمان در باره مسائل مهم مهندسان، در جلسه ۲۳۹شورای مرکزی

در جلسه اخیر شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، دکتر سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در سخنان پیش از دستور، ابهام در فرایندهای مدیریت سازمان‌های استانی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تاخیر در تصمیم گیری و عدم پاسخگویی به نیازهای اعضا و بخصوص مردم، سبب شده سازمان‌ها در فرآیند مستهلک شدن قرار گیرند؛ به گونه‌ای که اعتماد اعضای سازمان برای تنسیق امور آنان و رضایت مردم برای مراجعه به سازمان برای دریافت خدمات مهندسی کاهش یافته است.  به گفته وی کشور ایران پهناور و سطح توسعه یافتگی مناطق و استان‌ها متفاوت است. همچنین انتظارات و توقعات مردم متنوع و تصمیم‌گیری‌های اجرایی در حوزه کلان بلای جان سازمان هاست که قطعاً نمی‌توان یک نسخه واحد برای استان‌ها پیچید و انتظار اثربخشی چنین نسخه ای را داشت .
دکتر سالاری در ادامه سخنان خود مسئولیت مدیران ارشد ملی را زیاد توصیف کرد و افزود: ضرورت سیاست‌گذاری در حوزه صنعت بزرگ ساختمان فراوان و حجم کارهای باقیمانده در این بخش زیاد است. در این حال، تمرکز وزارتخانه که دارای ساختار کاملاً دولتی است بر روی مسائل اجرایی سازمان نظام مهندسی که غیر دولتی است و هیئت مدیره آن با آرای اعضا انتخاب می شوند، می تواند باعث بروز مشکلات عدیده شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در پایان پیشنهاد کرد :  به خواست جامعه مهندسین و مجمع عمومی سازمان ها و هیات عمومی سازمان های نظام مهندسی استان های کشور بیشتر توجه شود و اجازه دهند در فضای رقابتی و بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای و در چارچوب سیاست‌های کلی وزارتخانه و قوانین جاری کشور فضای رشد و بالندگی در سازمانهابه وجود آید و نقش بیشتری به مجامع عمومی استان ها و اعضای هیئت مدیره و اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور داده شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات